Tuesday, May 25, 2010

~Tatkala mata masih belum mahu tido~

"Manisnya pershabatan kerana manisnya IMAN.
Diikat kuat bukan kerana aliran darah, tetapi dipateri kerana Allah.
Bersabar dengan kerenah insan dan menegur dengan kasih sayang,
kerana enggan terpisah di hari pembalasan".

Waktu di laptop me menunjukkan jam 12.20am..tatkala ini ramai yg sedang lena diulit mimpi indah, ngeri dsb...me?..br saje membuka laptop sbb mata x mau nk lelap..sudah agak lama x menjenguk blog2 org lain (dekat seminggu bleh dikira lama ke..hehe)..

Hai la mata...kenapa x mau lelap ni...esok kje lak tu..mata yang dh hampir tertutup segar kembali..akhirnya me sndr pon xtau kul bape br leh lelap ni..mungkin terlalu memikirkan sesuatu yg belum pasti ada penghujungnya...ya..x dpt dinafikan lagi..teringat pulak waktu zaman belajar dulu..waktu tdo x menentu..selesa saja w/pn tdo x mencukupi..

Lampu bilik sengaja me biarkan tertutup...w/pn agak merangkak2 utk mengetuk papan kekunci laptop ni dalam keadaan gelap..dengan bantuan mata tambahan (spek la) dan dengan kemahiran menaip yg telah lama ada memudahkan setiap pergerakan jari di papan ini..

X tau nk tulis ape dalam entry ni..tp sesuatu yg berkisar mengenai persahabatan..

"A friend is someone you can be alone with and have nothing to do
and not be able to think of anything to say
and be comfortable in a silence "- Sheryl Condie

Terjumpa satu blog ni..penulisnya seorg student lg..dan me pn br je follow blog die nie..ape yg menariknya, byk input2 yg di kongsi..dan lagaknya juga seperti seorang kaunselor..

Me tertarik dengan entry Kisah Bunga & Rama-rama..kadang2 kita x pernah bersyukur dengan ape yang ada..tanpa kita tau ade nikmat yg diberikan olehNYA pada kita...sehinggalah musibah dtg..

Kadang2 kita x mengharapkan sebuah pertemuan..kita juga x mengharapkan pertemuan itu berakhir dengan perpisahan..perpisahan sudah pasti amat manyakitkan..kita mahu biarlah sebuah pertemuan itu berterusan hingga akhir hayat..(maksudnya perpisahan lps hayat dh xde la..;-))..tetapi semua tu hanya boleh dirancang..DIA juga yang menentukan segala-galanya..

rasanya kita terpaksa berpisah disini sbb mata me dh mengantuk...mulut pun dh byk kali menguap...insyaAllah klau de ms me akan sambung lagi entry ni....

pergilah mimpi ngeri...semoga mimpi yang indah2 saja malam ni...

"Orang mukmin samada lelaki ataupun perempuan akan sentiasa diuji oleh Allah S.W.T.,
samada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah S.W.T. tanpa dia membawa dosa sedikitpun"..

0 comments:

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template