Monday, May 11, 2009

Selamat Hari Ibu..luv u mom..;)

Hai everybody..entry kali ni me nak cakap pasal hari ibu la plak..since bulan ni adalah sambutan hari ibu di Malaysia..bagus la negara kita ni,banyak betul sambutan hari.. ibu..bapa.. setiausaha.. jururawat..kebangsaan..hari raya..hehe..dll..

Ok la, first of all me nak ucapkan selamat hari ibu untuk ibu yang tercenta yg kini berada di Terengganu..semoga sihat walafiat di samping suami dan anak bongsu yg tercenta..heehhe..maklum la kami yg lain sume x duk sane..yg tggl cuma ayah n adik aje..jasamu xkan ku lupa hingga ke akhir hayat..insyaAllah..rindu sama kamu..mak..huhu..end of this month eda balik, nanti bleh la kite celebrate besday sama2 ye mak..kami punya besday pd bulan yang sama..MAY..;)

Lurve u mom..;)

Bercakap pasal hari ibu ni, semalam me tengok drama kt astro prima..'Oh Ibu' tajuk drama tu, lakonan Aron Aziz n Julia Zigler..(xtau zigler tu betul ke x eja..hihi)..cite tu mengisahkan seorang anak lelaki (Aron) yang belajar di London..yang mempunyai seorg gf (Julia) semasa belajar di oversea,gf nye adalah seorg anak tan sri..kayo la tu..lelaki tu org kg,tp me rs klau org kg pn ade tanah berekar2 kiro kayo jugok la tuh..;)..tamat pengajian mereka pulang ke mesia,namun si lelaki ni sanggup tipu mak dio cakap x blk lg walhal dh de kt mesia dekat sebulan,rahsia ini terbongkar tatkala die bersama2 gf pulang ke kg..si gf nya ni punya la x ske dengan keadaan di kg tu..byk nyamuk la, panas la..xreti mkn guna tangan la..ish..teruk betul..tp si ibu yang kecil ht dengan anak yg telah menipunya ini tetap memaafkan anaknya..si anak rasa bersalah tapi terpaksa juga meninggalkan ibunya kerana kerja di KL..selepas mereka kawin,si anak ajak ibunya menetap bersama mereka, tp punya la busuk ht si isteri ni memang x ske dgn mak mertua die ni,di pijaknya tgn ibu mertua tu..teruk betul..si ibu sedih,lalu minta utk pulang ke kg,w/pn anak meminta ibunya terus tggl dengan mereka..1 hari si ibu menelefon si anak yg sedang 'bz' kerja menyatakan die sakit dan mahu jumpa dengannya (rindu sgt dgn anak lelakinya yang jarang pulang ke kg),tp si anak cakap 'nanti la sy pulang, sy tgh bz ni'.. byk kali ibunya menelefon, tetap alasan yg sama..sampai la satu hr,jirannya telepon beritahu maknya sakit tenat..tetap jawapan yg sama..bzzzzz...namun,bila jiranya memberitahu 'walau apa pun yg terjadi,syurga anak lelaki tetap berada di tapak kaki ibu..ingat tu'..si anak termenung pjg.. akhirnya si anak pulang ke kg setelah bertegang urat dengan keluarga si isteri yang telah byk mengongkong hidupnya..namun, segala2 nya telah terlambat,namun si ibu yang sgt2 tenat akhirnya dpat juga menatap wajah anaknya buat kali terakhir sebelum menghembuskan nafas yg terakhir.. si anak menyesal kerana telah mengabaikan tanggungjawab yang sepatutnya di galas.. disebabkan itu, die bertekad untuk tggl di kg....

di akhir cite tu ada mutiara kata, 'Kadang2 kita sebagai anak tidak berniat untuk melukakan hati ibu bapa, tetapi disebabkan kealpaan terhadap tanggungjawab kepada mereka telah menyebabkan mereka terluka dengan perbuatan kita'..pjg lg tapi lupa lak..ahaks..;)..begitu la kisahnya drama yang pjg setelah di pendekkan..hihi..

Moral of the story,walau ape pun kesalahan yang kita buat, ibu tetap memaafkan kita, tapi kita sebagai anak sering mengabaikan tanggungjawab kita terhadap mereka..mereka x pernah mengeluh bila kita merengek ketika kecil, tapi kenapa di waktu mereka memrlukan kita di samping mereka pelbagai alasan yg kita berikan?..me pun akui pernah melukakan hati ibu sehinggakan pada waktu itu, me rasa sgt 'lonely' disebabkan mereka dah x pecayakan me..teruk la tu klau parents sampai x pecaya kt anak lagi..memang me sgt teruk waktu itu..uwaa..pada waktu tu, mmg me ade melakukan kesalahan..wlaupun xde la besar sgt kesalahan tu, tp me tetap x bleh memaafkan diri me..tapi, alhamdulillah..semuanya berakhir dengan baik..me sgt sayang pada my parents..tanpa mereka,siapa la me..:)..see, parents tetap maafkan anaknya walau pun telah melakukan apepun kesalahan..selepas peristiwa itu, me x penah lupa nak wish hepi mother's day n besday to my mom..me rasa sgt2 hepi bila dapat melakukannya..ye la mula2 rasa segan juga nak ckp sume tu,maklum la jarang buat..tp lama kelamaan, bile tak wish me rasa ade tertinggal something plak.. x seronok plak bila x ucap selamat kt mereka..kdg2 me hantr kad yg besar pd mereka..x kira la mother's day ke father's day ke..;)..kepuasaan yang tak dpt di tandingi oleh mn2 kepuasan..hehe..

kat bawah ni me ada letak video klip 'Untukmu Ibu-Mamat'..time tu die masih remaja..hihi.. enjoy ya..Luv u so much mom!!!!..thanks for everything..


0 comments:

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template