Monday, September 6, 2010

~Akhirnya, mereka kembali bersama~

Nak cakap ke tak yea..
Segannya sebab kami dah lama tak bertegur sapa..
Tapi, raya kan dah nak dekat..
Tak guna juga kalau masing2 tak mahu bertegur..
Nanti tak ceria la hari raya..
Akhirnya, hati pun berdetik..

Hati: Mulut2, kau apa khabar? aku rindu nak dengar suara kau, celoteh kau..
aku tahu bulan puasa ni kau tak banyak bercakap, tapi aku nak la berbual2 dengan kau ,macam dulu2'..

Mulut: Eh, suara siapa tu...macam selalu ku dengar..tapi di mana ya..

Hati: Ala..kau merajuk lagi ke dengan aku?..sepatutnya aku yang merajuk dengan kau tau..tapi aku tak boleh hidup tanpa kau..cewahh..=)

Mulut: Tersenyum. =)..

Hati: Baguslah kalau kau dah boleh senyum..tapi aku harap senyum tu adalah senyuman yang paling ikhlas dari kau.

Mulut: Eh2 kau ni, takkan la kau tak tahu kalau senyuman tu ikhlas ke tak. Aku ikhlas. Aku pun tak nak la lama2 tak bertegur sapa dengan kau. Seksa kau tahu.

Hati: Aku tahu...=)..

Mulut: Tahu tak pe..hehe..mesti kau ada apa2 ni kan. Kalau tak mesti kau tak tegur aku lagi.

Hati: Kau memang kawan sejati aku la. Aku belum bagitahu pun kau dah tahu kan.

Mulut: Itu sebabnya kita ni sehati sejiwa..kemana je kau pergi aku kan ada juga..

Hati: Yea la..aku tahu..

Mulut: Apa dia kau nak bagitahu aku?

Hati: Eh, tadi kau cakap kau dah tahu..so, tak payah la aku bagitahu lagi.

Mulut: Ermm..kau ni..memang la aku tahu yang aku tak tahu..cuba kau bagitahu apa2 yang aku tak tahu..=D

Hati: Kau ni cakap berbelit2 lak..kena belit ngan ular baru tahu..

Mulut: Ala..gurau sikit pun tak boleh.kau ni sensitip sangat la sejak akhir2 ni..datang angin ape la kau ni sejak akhir2 ni ek..

Hati: Tu la aku pun tak tahu la..kalau ada angin tu rasa la juga nyaman sikit2..ni aku tak rasa nyaman pun..

Mulut: Haha..ada2 aja la kau ni..kalau nak angin sepoi2 bahasa kau pegi la pantai..bukan sepoi2 bahasa je, entah2 ribut pun boleh datang juga.

Hati: Wei, aku serius ni..

Mulut: Hehe..yea la.yea la..=D


Begitulah akhirnya mereka kembali bertegur sapa..mana la boleh dipisahkan mereka ni..dari kecil sampai ke umur dah suku abad tak pernah berpisah..kalau terpisah tu pun atas kehendak-NYA..=)

2 comments:

Nasriq said...

JANGAN TIME RAYA NI JEA NAK BAIK2 EK...

Eda said...

hehe...so far baik lagi..=)

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template