Saturday, July 28, 2012

Cerita sedih di bulan Ramadhan..

Salaam semua, salaam Ramadhan buat umat Islam di luar sana..

Awat pulak tajuk entry ni lagu ni ek..
Sebenarnya 2 hari lepas lagi nak tulis pasal ni, tapi masa amatla mencemburui saya..hehe..

Korang semua mesti dah baca surat khabar & dengar berita kan pasal kapal MT Bunga Alpinia yang meletup di Labuan Sabah kan...tahu pasal ni pun bukan melalui berita di tv @ radio @ media massa yang ada..tetapi melalui FB seorang sahabat yang post berita pasal ni..pagi 26hb Julai 2012..

Nampak macam memang worst kut masa tgk post tu..belum lagi klik pada link yang dia bagi..and then bila klik je, ya Allah...hanya tuhan je la yang tahu...wlaupun saya takde kaitan dengan industri perkapalan ni..tapi ada beberapa rakan yang bekerja di industri ni buat saya terfikir apa la nasib dorang ni...

Hari kedua kejadian, tragedi ni mendapat liputan meluas, tapi berita yang ada tak memberikan status terkini kejadian ni, dengan gigihnya saya akan stay dekat page untuk Komuniti Perkapalan Malaysia ni bila ada je waktu terluang..

Apa2 pun, ajal maut tu di tentukan oleh Allah, tidak terlewat walau sesaat...dah tertulis di Luh Mahfuz..untuk keluarga mangsa yang terlibat, takziah dan tabah menghadapi ujian daripadaNYA..semoga roh mereka ditempatkan di kalangan umatNYA yang soleh...aameen..

Untuk maklumat lebih lanjut boleh klik sini ----> Komuniti Perkapalan Malaysia  Perkapalan Malaysia

0 comments:

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template