Thursday, June 16, 2011

~Papan Impian Saya~

Assalamualaikum semua..

Pagi2 tadi, ada orang telah touch hati dan perasaan saya dengan berkata:

'Why is called a present, yesterday is a history, tomorrow is a gift'

sehingga hampir menitiskan air mata saya ni..2-3 hari ni saya di kelilingi dengan orang2 yang sangat membuatkan saya nak menangis je rasanya..huhu..

Ok, tinggalkan pasal perkara-perkara yang mengganggu emosi tu yea..Oh yea..nak bagitau berita yang sangat baik..pagi tadi kawan ofis saya interkom dan bagitau yang mak dia tak perlu dibedah..mak kawan saya ni ada breast cancer, stage 3...memang orang kata dah tak ada harapan untuk sembuh kalau dah sampai tahap tu..yang buat saya lagi gembira sebab tak sia2 saya perkenalkan satu supplement kat dia utk bagi mak dia makan..dan alhamdulillah, kadar sembuh pun sangat cepat..dah 2 kali kemo, tapi alhamdulillah selepas kemoterapi pun mak dia tak alami apa2 simptom seperti kebiasaan orang yang kena kemo..rasa loya, demam dan muntah2 langsung tak di rasai oleh mak dia..sangat syok bila dia ckap..

"Akak happy sangat ni bila doktor pakar cakap tak payah operate"..dapat bayang muka dia yang senyum lebar sampai ke telinga..huhu..touching sgt2 kan..huhu

Ok2..kembali kepada tajuk entry..ni tetiba nak cakap pasal impian pulak..slalunya orang akan buat impian bila dah masuk tahun baru ke..akhir tahun ke..saya ni terbalik pulak...tengah2 tahun pulak dah ek..impian saya adalah:

1) Nak tukar kereta baru ---> Honda Jazz...erk...huhu...Pearl White..hehe
2) Nak bawa parents pergi umrah..insyaAllah tahun hadapan..doa2 kan la ye..=)
3) Nak beli sebuah rumah ---> ni pun harap2 dapat la merasa duk rumah sendiri..huhu
4) Nak pergi travel keliling dunia...mesti best kan...hihi..

Dah tu je impian saya yang nak dicapai dalam masa terdekat...dalam jangka masa yang panjang pula mesti la nak kesihatan yang baik...kalau kesihatan tak baik macam mana nak capai impian yang seperti di atas tu kan..hehe


p/s: dah2..sambung buat keje..saya dah siap dah..ni rasa nak cabut lari je dari opis..haha

7 comments:

KUREKURE COMEL said...

mesti akak tu terhutang budi sgt kan....syukur alhamdulillah....kalau mina pun terharu...


moga impian eda tercapai...insyaallah

Eda said...

aah mina...sampai kita pulak terharu dengar dia cakap..anak mana yang tak gembira bila mak dapat sembuh seperti sedia kala kan..

moga impian kita semua tercapai!!..hehe..insyaAllah..=)

LiErOSe~QiEmi said...

wahhh impian yg sgt best sumer tu.. bunga doakan moge sumer tercapai erk!! ;)

Rozali said...

Assalamualaikum Eda

moga cita2 tu akan tercapai semuanya..amin

Wassalam

intan suraya said...

waaa.. kalo intan pn mesti gumbira.. amende yg akak rekemen tu??

Eda said...

bunga: TQ..=)


atuk phd: hehe..amin..


intan: akak rekemen dr.xeniji kt dia sbb boleh matikan sel kanser hampir 57%..

zati embong said...

da,impian jat nk kahwin cpat2.leh x?huhu

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template