Monday, June 6, 2011

~Entry luahan perasaan~

Assalamualaikum..

Tajuk entry huhuhu..tersentap ek..
Ceritanya begini......teng...teng...teng..(ala2 muzik cite zaman p.ramlee..hehe)

Saje malawak..ni saya nak tanya korang nih..korang pernah tak terasa hati dengan rakan baik korang sendiri?..contohnya la kan..tengah rancak2 borak tetiba terkeluar la satu ayat yang sampai menyentap hati dan perasaan korang sehingga hati mengecut lantas mengecil?

Alkisahnya begini..ni nak luah perasaan nih..huhu..lama dah tak buat entry gini..huhu

Ni kisah saya la ni..bukan orang lain..saya tak tau lah kenapa, mungkin hormon dalam badan yang tak brapa nak stabil ni menimbulkan perasaan sensitif pada tahap yang maksimum..dengan satu statement yang mungkin saya kira tak membawa apa2 makna pun bagi orang lain, tapi cukup menghiris dan mengguris serta menyentap hati dan perasaan saya..

Mungkin juga ayat yang dikeluarkan tu seolah2 bergurau, tapi bila melibatkan soal hidup dan mati, apa yang korang fikir??...mak sentap nyah!!...sob..sob..='(

Selama beberapa bulan ni, seboleh mungkin saya mem'bizi'kan diri dengan hal2 kerja..dan seboleh mungkin juga saya berusaha keras untuk menambah pendapatan saya supaya saya dapat meningkatkan kualiti hidup saya, tau saja lah..sekarang ni barang2 makin naik..harga roti pun dah naik beberapa sen hari ni..mana mungkin kita boleh kurangkan belanja selain menambah pendapatan..

Ini br hidup sorang2..kalau dah berkeluarga dan ada anak, macam mana pulak?..duk seremban ni ok lagi harga rumah & makan minum..cer tgk yang duk di bandar2 seperti KL..tak payah jauh, dekat dengan saya sendiri ni pun saya dapat tengok, mcm mana kehidupan keluarga kakak saya..tapi, dorang pandai cari duit lebih..saya pun kalau boleh nak jadi macam dorang..


saya tak pedulikan orang lain..saya hanya buat apa yang saya nak buat..ada orang cakap..

'ko ni eda..cuba ko fikir pasal diri ko sendiri pulak..asyik nak pikir pasal orang lain je, ko tak penat ke?'

Yang pastinya, hanya senyuman manis yang mampu saya lemparkan..yea..hanya itu yang saya mampu..takkan saya nak bayar pulak orang yang cakap gitu kat saya kan..tak mampu den..kalau 10 org ckp gitu, botak la kepala den ni ha..huhu..

Fikir pasal diri sendiri..bukan hanya rakan2 terdekat yang menyuarakan hal demikian, apatah lagi ahli keluarga..susah saya nak jawab persoalan yang sedemikian..pengalaman hidup selama ni banyak mengajar saya erti kehidupan yang sebenar..kehidupan yang realiti dan bukannya fantasi..pengalaman yang lebih banyak menyebabkan saya sukar untuk meneruskan perjalanan ni..pengalaman yang kerap menumpahkan air mata saya sebagai seorang wanita..

Orang kata, berat mata yang memandang, berat lagi bahu yang memikul...

"Hati wanita penuh dengan rahsia, umpama dalamnya lautan yang tidak diduga"

5 comments:

Nasriq said...

cuba untuk memahami...

zati embong said...

pernah je da.kalau jat terasa mmg jat akan snyap je.pas2 kuar dating.2 contoh time kat uni dulu.

Eda said...

nasriq: sila la paham sedalam-dalamnya yea..



jat: senyap jalan yang terbaik kan..tp bese la manusia, selagi ada mulut selagi tu la dia akan bercakap..

intan suraya said...

intan pn prnh rasa sentap camtu.. trus lari mood tp cubala kawal mood tu leklok.. kn nanti terasa ati lak kwn tu..

KUREKURE COMEL said...

mina pernah gaduh...perhhh...mina kalau dah terasa...terus senyap...
pastu berbulan bulan tak tegur..
smpai lah org tu minta maaf semula...



teruk gak sikap mina ni...huhuhu...

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template