Tuesday, July 26, 2011

~Hentikanlah tabiat merokok~

Assalamualaikum..

Setiap hari berdepan dengan bermacam-macam kerenah manusia..letih dengan keadaan dan situasi yang dihadapi..mungkin tak lama lagi situasi ni semua akan berubah..memanjatkan doa agar ianya berakhir dengan segera..

Kesihatan..kesihatan..kesihatan...rakan2 semua..jaga lah kesihatan diri kalian dengan sempurna..setiap hari, ada saja berita yang kurang enak didengar..berita yang bersangkut paut dengan masalah kesihatan yang akhirnya membawa maut..walaupun kita masih muda, jangan ingat kita ni sihat..penyakit sekarang datang tidak mengenal usia..

Pendirian saya--> saya benci orang yang merokok...kenapa?...mungkin kita semua tak sedar bahaya nye merokok..walaupun dah terang tanpa bersuluh pun memang dah tertulis kat kotak rokok tu "MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN"..penyakit zaman kini yang dihasilkan daripada asap rokok tu sendiri..

Setiap hembusan asap rokok tu sebenarnya akan membebaskan 60 trilion radikal bebas...korang tau tak radikal bebas tu apa?????...zaman kini, jangan ingat di sekeliling kita ni tak bahaya..radikal bebas ni, once dia masuk je dalam badan kita dia akan mengaktifkan sel2 kanser dalam badan..sebab tu la penyakit kanser skarang ni tumbuh bak cendawan lepas hujan..itu baru satu hembusan...kalau dah berkepul2 asap yang keluar dari si perokok jahanam ni, bayangkanlah brapa banyak radikal bebas yang terhasil??...disebabkan inilah saya benci si perokok...

Ya Allah..hindarilah keluargaku dari semua bencana yang datang tanpa mengira waktu...berilah kesihatan yang sempurna kepada kami agar dapat menjalani ibadah dengan sempurna..amin..


p/s: kalau boleh..hindarilah dari berada berdekatan dengan perokok2 ini walau pun mereka ni adalah rakan anda sendiri..

3 comments:

Tukang Karut said...

hoho... nasib baik ai bukan perokok...

Eda said...

bagus la tu kalau x merokok...

Mr iz said...

alamak... bahaya ni...he he he

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template