Tuesday, July 19, 2011

~Susah nak kenal hati budi orang ni~

Assalamualaikum..

Hihi..tajuk tak boleh blah kan..huhu..saja je nak cakap soal hati dan perasaan hari ni...dah lama pulak tak bincang2 soal hati ni kan..

Ermm...apa khabar la hati ngan mulut skang ye..harap2 mereka baik2 saja...

19 Julai 2011...sekejap je masa berlalu..pejam celik pejam celik, dah nak masuk bulan ramadhan balik..korang dah abis ganti puasa ke?..saya mestilah dah..awal2 dulu dah ganti sebab taknak kelam kabut hujung2 macam ni..pada yang belum abis tu, cepat2!!..ada lagi seminggu lebih je tempoh untuk ganti..

Masa berlalu macam air..laju je..ermm..masa lampau...masa depan..semua orang tak nak kenang masa lampau..semua orang nak lupakan masa lampau..kadang2 sampai berdoa biarlah masa lampau tu dapat dikembalikan supaya benda yang baik2 je yang jadi kan..eh2..apa kena ngena ngan hati budi orang lak ni..huhu

Yea..sangat susah nak kenal hati budi orang kan...dah...tu je yang terkeluar..terbeku pulak dalam otak ni..hehe...meh2..sambung kat bawah ni..

Orang slalu cakap;

"Saya perlukan sikit masa untuk kenal hati budi awak"..

Hati budi yang macamna tu agak2 ye..sedangkan yang dah lama kenal pun sampai la ni tak kenal2 lagi hati budi, inikan pulak yang baru kenal..

Orang juga slalu cakap;

"Jangan disebabkan masa lampau, kau tutup pintu kebahagiaan kau di masa hadapan. Kau ingat dengan menangis meratap pilu macam ni ada orang kesian kat kau ke"..

Fuhh..sambung balik;

Ada orang suka mendesak (dulu saya pun macam ni
-->belum cukup matang agaknya..hehe)
Ada orang suka menilai
Ada orang suka tengok je
Ada orang suka semuanya..

Tapi, sejauh mana kesukaan semua tu jika hanya berdasarkan pemerhatian luaran..

Ada orang suka menghukum..
Ada orang suka selidik dulu..
Ada orang suka mengelak daripada berdepan kenyataan..
Ada orang pula tak kisah apa2 pun..
Ada orang pula, hal kecil pun kisah..
Ada orang pula suka luah kan apa saja..
Yang memendam rasa pun ada jugak..

Susah kan nak kenal hati budi orang..kadang2 kita hanya menilai dari pemerhatian mata kasar..kadang2 cepat sangat kita menghukum..kadang2 pula keputusan terburu2 pulak..

Jadi, anda semua macam mana..ada tips untuk kenal hati budi orang lain tak?..jom la kongsi..hehe

p/s: harap2 dapat berhijrah secepat mungkin dari sini...

6 comments:

zati embong said...

hati org kita xnmpak da.jgn kata hti org da,hati sndiri pn kdg diri sndiri pn xtahu..

O.o

Eda said...

betul tu jat, kdg2 hati sendiri pun tak kenal..=)

Tukang Karut said...

hati dah lama tak bercakap dengan mulut...

Mr iz said...

entah le... kata orang ikut hati mati...ikut rasa binasa... tak kenal maka tak cinta... he he he he..... hati cukup mudah untuk berubah... kekadang bijak dalam samaran... tu yang selalu makan hati... susah nak mengenali hati... pasal kat dalam... kalau kat luar senang nak tengok...he he he..opppsss...

Eda said...

TK: sebab hati dah lari jauh ke dalam..mulut pun x dpt cari lagi..



Mr.iz: betul jugak..nk kena gantung hati kt luar agaknya, baru boleh nampak kan..hehe

khaifaiz said...

hati yg abstrak... tidak mungkin dpt difahami

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template