Thursday, July 28, 2011

~Kamu nak pancing boleh, tapi saya takkan bagi ikannya~

Assalamualaikum...

Ada orang minta tolong..

'Nak minta tolong ngan kau boleh tak?'

'Boleh...kalau pasal benda lain ok, tapi kalau pasal duit..aku hanya boleh bagi kau pancing, tapi kau kena kail sendiri'

Senyap seribu bahasa..

Kadang-kadang kita nak tolong orang dalam kesusahan..pertama kali mungkin ye..tapi untuk kali berikutnya minta maaf banyak2 saya cakap..

Saya boleh tolong bagi pancing, tapi untuk mengail ikan, kena la usaha sendiri..selagi tak usaha macam mana nak dapat ikan..betul tak..cuma nak ke tak je..sama ada dapat ikan keli ke ikan patin ke ikan haruan ke, itu bukan lah penting sangat..yang penting, hasilnya tu ada..

Muak dengan kerenah manusia yang hanya tahu meminta..menangis ngongoi2 bila kita brainwash...tapi tak nak tingkatkan kualiti hidup...ermm..manusia..manusia..manusi..


p/s: entry sedikit serius barangkali....huhu....mood nak puasa sudah mariiii...

SELAMAT BERPUASA SEMUA!!

7 comments:

khaifaiz said...

beri pancing dpt cri ikan sendiri.. manfaat jangka panjang tu

norh said...

selamat berpuasa Eda..

Eda said...

khai: betul tu..kalau bg ikan, 2-3 hari je tahan...lepas tu lapar blk..


norh: selamat berpuasa..=)

Tukang Karut said...

so bila nak tukar pancing baru? dengar2 dah siap surat dah...

Mr iz said...

biasa la manusia .... bila susah ingat bila senang hilang.... ye selamat berpuasa juga....

Eda said...

TK: surat dah siap dah..effective date pon dah tertera..nak tukar pancing baru tu dalam proses la ni..




Mr. Iz: betul tu..manusia mudah lupa..sama2 jalani ibadah puasa dengan sempurna..=)

zati embong said...

da,selamat menymbut bulan ramdhan dan selamat berpuasa.

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template