Wednesday, October 27, 2010

~Cari tempat mengadu~

Semenjak 2-3 menjak ni..fikiran sangat bercelaru..
Banyak sangat yang datang tanpa diundang..
Tak kurang yang dah sedia ada..
ditambah lagi perasa-perasa yang tak berapa nak enak..
pe ke he nye nih..haih..ngeluh lagi..

Yea....me memerlukan seseorang untuk berbicara..
Berbicara tentang segala-galanya yang terkumpul menjadi gumpalan yang sukar dirungkaikan diminda..
Lantas, tanpa berfikir panjang..tangan menekan punat2 henset..

Terdengar suara itu, me rasa mau menangis kt situ jugak..
wuaa...windu yang amat dengan mak ayah..
sekejap saja berbual dengan ayah, sebabnya mau ke masjid..

Berbual dengan mak lelama..
Mengadu itu..mengadu ini..bercakap itu..bercakap ini..
Mak cakap, istighfar banyak2..minta petunjuk dari-NYA..
Beroleh ketenangan?...yea..sedikit..sudah agak jauh terpesong...
Walaupun tidak sepenuhnya..masih mampu menaikkan semangat yang agak lemah..

Hidup umpama layang2..kadang2 kita di atas..kadang2 kita di bawah..
Apa yang kita impikan, tak semuanya akan ditunaikan..

Ajal dan maut juga di tangan Allah..selagi kita bergelar makhluknya, usahlah kita membuat kerosakan di muka bumi ini..

Nasihat yang paling berguna:

"Kita adalah antara orang yang paling rugi jika tidak segera bertaubat bila menyedari dosa yang telah dilakukan".

Astaghfirullahalazim....itu juga sudah memadai...

9 comments:

Yutaka Mushimura said...

hahaha..

menang nasihat yang bagus...

Yutaka Mushimura said...

hahaha..

memang nasihat yang bagus...

menang x mana???aigoo..salah taip

menang..tuh patutnyer memang...hohoho..

bard bahtiar said...

zmn skrg rmai orng ngadu kt fcbook..

Eda said...

yutaka mushimura: haha..menang=memang..xpe..kesilapan dimaafkan..=)

bard bahtiar: zaman skrg..lain org lain caranya untuk mengadu..=)

L@n@ a.k.a Mak Budak said...

untung masih ade mak .. betul kata2 mak tu .. hanya padaNYA tenpat kita mengadu .. bukan di fb ..

Eda said...

L@n@a.k.a.Mak Budak:
hehe...saya sayang mak saya..=)
setuju..

Eda said...
This comment has been removed by the author.
Nasriq said...

nak ngadu jugak la kat mak eda...

Eda said...

hehehe...sila2..jangan malu2..jgn segan2..

mak sporting jer..=)

sblm tu habaq la kt anak dia dulu nk ngadu ape..;p

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template