Monday, June 27, 2011

~Cabar diri sendiri~

Assalamualaikum..

Perkara yang paling sukar untuk diri kita lakukan adalah mencabar diri sendiri..sama ada cabar diri untuk diet ke..cabar diri untuk berani berhadapan dengan orang ramai ke..cabar diri sendiri untuk memberi ucapan ke..dan sebagainya lagi..

Tapi, bila ada saja cabaran dari orang di sekeliling, senang saja kita sahut cabaran itu..adakah kita hanya ingin menunjuk yang kita mampu buat?..adakah kita rasa kita yang paling hebat maka kita pun sahut cabaran tersebut?..atau apa?

Hanya orang yang berani menerima risiko sahaja yang berani mencabar diri sendiri..yang penting, mahu tau tidak sahaja..semuanya terpulang pada diri sendiri..selagi kita tak berani mengambil risiko untuk mencabar diri sendiri, selama itu lah hidup kita akan tetap sama dan tidak berubah..tidak ada salahnya berubah ke arah yang lebih baik..

4 comments:

zati embong said...

jat bru pas gaduh dgn ofismate sbb dia cabar sabar jat.plus dia bajet bagus.mjur jat xkna lempang je dgn lelaki 2.hoho.

NasQ said...

dah tahu limit sendiri... tak tercabar dah...

atuk said...

Assalamualaikum Eda

payah juga nak cabar diri sendiri
Insyaallah ...boleh kut

Wassalam

Mr iz said...

betul tu cik eda...mencabar diri sendiri tu banyak memotivasikan diri... he he he he... jadi seharusnya kita mencabar diri sendiri baru kita boleh tahu tahap kemampuan diri sendiri...he he he

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template