Saturday, October 8, 2011

~Sana sini cerita pasal bajet..rileks la, jangan nak emo2~

Assalamualaikum..

Semua orang kat Malaysia ni dah tau yang semalam adalah pembentangan bajet 2012..saya pon dengar jugak...gigih connect melalui hot fm online tu..walaupun hakikatnya saya tau yang bajet tiap2 tahun yang dibentangkan tak datangkan apa2 perubahan pon pada kakitangan swasta..kami ni tumpang dengar je la..mungkin ada 1/2 perkara je yang boleh buat kami ni tersenyum..cth nya yuran sekolah yang dimansuhkan..ok la tu kan..

Tapi yang saya herannya, pagi ni masuk2 je ofis, pung pang pung pang ofismate duk bebel2 pasal bajet semalam..kata itu kata ini..rilek la bang..biasa la tu..kita ni sape nak dapat kelebihan kalau banding dengan gov servant tu..sipi2 pon takde nye kena tempias pasal bajet ni..jangan la nak emo2 pulak kutuk itu kutuk ini..

Terfikir jugak apa yang ofismate cakap tu ada betulnya..tapi tu la, terima je la..kalau nak naik gaji ke bonus ke, haa..pi mintak keje ngan gomen..huhu..apa pun harap bajet tu takde la digunakan ke tempat yang tak sepatutnya..

6 comments:

Tukang Karut said...

hoho... bising pung pang pung pang pun, bukan banyak kesan sangat pun...

Mr iz said...

he he he he bak kata tukang karut bila di wawancara... he he he no komen...

atuk said...

Assalamualaikum Eda

yg saya tahu harga ayam dah mencecah rm9.00 sekilo.....

Wassalam

zati embong said...

jat lglah eda,malas nk amek tahu pun.

Zulfikar Hazri said...

manusia tak penah puas...


dapat yuran free pun hentam kerajaan lagi...

kesian opismate mummy tu..

norh said...

betul kan da.. tak mengena langsung dgn org keja swasta ni..

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template