Tuesday, April 26, 2011

~Lama tak makan ni..sedap betul!~

Assalamualaikum semua..=)

Petang tadi balik dari ofis terus la menjalankan misi mencari mihun sup..selesai beli semua jalan la nak balik umah..tetiba hidung tertangkap satu bau yang dah lama betul la tak rasa makanan nih..slalu jumpa kat terengganu je..memang jarang sangat la nak jumpa kat negeri lain...

Oh sata...lama betul tak makan ni..ada 3-4 tahun kut...ermmm..memang nikmat betul la..sedap, tapi tak dapat tanding sata kat terengganu lagi la...tapi ok la..sedap la jugak..pas je makan nyesal tak beli banyak..haha...giler tamak..huhu...secucuk RM1.30, 4 cucuk RM5.00...minggu depan kalau ada lagi nak beli 4 cucuk la..hehe..

Sata orang nogori...secucuk ada dua je..kalau kat terengganu biasanya dorang guna buluh panjang..pastu satu cucuk ada dalam 4-5 biji..memang tak puas makan..huhu

20 comments:

Nasriq said...

Orhang soromban memang taik idung masin sikit...

lain kali boli kek moncheh... sodap pun sodap... banyak pun banyak... melimpah ruah...

zati embong said...

itulah da,dapat sata kemaman yg plaing dekat dgn kuantan ni pun rasa nikmat.

da balik kg ke nanti?jat xtahu bl nk balik ni.dahlah konpius dgn hari wesak.kejap tengok 10hb,kejap 17hb.pening2!

Far8 budak baik said...

wah wah..makan sorang sorang..
aku nk gakk..
hahaha..weh weh..
aku org ganu ni..kita saing ar hehe

Eda said...

sepanjang duk ulang alik pi moncheh, den xdo pulak jumpo sata ni ha...huhu

Eda said...

jat: memang nikmat kan..haha..rasa ikan tu pure betul..hehe..hari wesak?..bila ek..haha..tanya blk lak ek..hehe



far8: ala..dah abis la..eh, kita saing eh..bulih masuk gu la ni..hehe

KUREKURE COMEL said...

perhhh..teringat sata dekat mana tu..
alamak lupa pulak...kat ajil kot...


siap ada cili padi...perhhhh.....
eda buat mina terliur la...hihihi

intan suraya said...

mak aaii!! mahalnye...:)

Eda said...

mina: yea..kat situ pon sedap jugak..cili api menyengat..tergigit berasap telinga..haha

cepat suh mat cari..hehe





intan: mahal ek?..huhu..dah lama tak makan..dah lupa brape harga sebenar..huhu

Rozali said...

Assalamualaikum Eda

minggu depan jangan sapu habihh
tinggalkan utk saya sedikit
he he he

Wassalam

Nasriq said...

kek kemaman pun sopda gak... adei... merembes2 asid dalm perut

Eda said...

atuk-phd: waalaikumussalam..
saya tak sapu tuk..saya telan..hehe




Nasriq:haha..sama la ni..wiken ni nak suh ayah beli ni la wt menu tambahan..huhu

Mr iz said...

aduss apasal perut aku berbunyi ni tengok benda ni je jadi macam tu...he he he....

khaifaiz said...

pernah nampak.. tapi tak de niat nak rasa. lepas ni mesti try ni.. sbb cik eda dah kata sedap

haslinda said...

mahal gak la if secucuk ada 2 ketul jer...faveret aku ni...if g ganu mesti cari sata..

Fida Ghazi said...

sata memang best! makan tak jemu! kalo pegi kemaman.. selalu beli lain2 kedai cari mana yg lagi sedap! alamak..terliur!!

Lizzie Yasmin said...

sata?? mmg pernah mkn tp tak suke sgt...

LiErOSe~QiEmi said...

wahhhh sata.. asyikkkk!!! ahad ni harus dicari di kampong hikhihkhik

Eda said...

Mr.iz: haha..sila isi perut tu ye..



khai: harus dicuba..pasti nak lagi..hehe

Eda said...

linda: mahal ek..aku main beli je...sebab tu la satu2 nya gerai yang jual ni..huhu




fida: sedap kannnnnn...haha...feveret jugak nih..mkn mmg x jemu..tu yg tamak tu nk beli sampai 4 cucuk mggu depan..haha

Eda said...

katak pink: mesti dapat yg tak sedap tu...ke kamu yg x suke ikan?,,huhu




bunga: alamak..wajib cari nih bunga, kang kempunan lak..hehe

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template