Friday, April 29, 2011

~Cer korang buat kesimpulan~

Assalamualaikum..


Situasi pertama:

Seorang gadis sedang menangis teresak2 ditepi tangga kolejnya..lalu, datang seorang sahabat bertanya:

sahabat: kenapa kau nangis?..kau ada masalah ke?

gadis: tak..aku takde masalah..aku nangis sebab aku dapat cabutan bertuah sebuah kereta idaman melaya..

sahabat: oh..(terus berlalu)


Situasi kedua:

Seorang gadis tersenyum dari pagi hinggalah habis waktu bekerja..lalu bertanya sahabatnya;

sahabat: aku tengok kau ni happy je dari pagi sampai ke petang..ada berita gembira ke?

gadis: eh, tak ada apa2 la..takkanlah kalau aku senyum untuk tutup rasa sedih pun tak boleh?.


situasi ketiga:

Seorang gadis kelihatan murung, pucat dan tidak bermaya..lalu datang sahabatnya bertanya kan khabar si gadis;

sahabat: kau nampak pucat la hari ni..tak sihat ke?

gadis: tak adalah..aku tak cukup tdur la semalam..tu yang muka selenga nih..


tu je nak citer..jadi, bila jumpa kwn2 yang sama mcm situasi di atas jangan cepat buat kesimpulan..nangis tak semestinya sedih, hepi tak semestinya gembira dan sebagainya...

13 comments:

khaifaiz said...

Jadi senyum2 lah selalu.. Boleh tak cik Eda

Eda said...

boleh je khai..=)

intan suraya said...

owh.. speechless~~

KUREKURE COMEL said...

biasalah...manusia ni perasaan ingin tahunya kuat..lps tu cepat je buat kesimpulan...hihihi

Nasriq said...

huhu... ok... tak tanya dah...

Mr iz said...

he he he he.... tak siapa dapat membaca hati...he he he... jd senyum lah selalu... he he he

zati embong said...

hihi eda,jat ingtkan suruh teka mana 1 cite betul mana 1 tak td O.o

Piah Becok said...

wow! hepi sangat sampai menangis? uuuuuu.... janji tak susahkan orang lain kan?




terbaru: KONDOM ITU BUKAN UNTUK DIMAKAN

Ezay Hadry said...

rambut sama hitam, hati lain2...
biasalah manusia yg selalu duk perhati dari keluaran..
tapi senyum tetap kene senyum

LiErOSe~QiEmi said...

aik... macam selalu kena tanya je ni hihihi..

Eda said...

intan: nape speechless?



mina: manusia, biasalah tu..


Nasriq: penah tanya ke?..haaa

Eda said...

mr.iz: senyum..senyum..senyumm..hehe


jat: haha..ini bukan contest la..hihi



piah: nangis gumbira tu..betul tu janji x susahkan org lain

Eda said...

ezay: rambut sama hitam, hati lain2..so, dont judge a book by its cover kan..=)




bunga:hehe..ada yang kena tanya, ada jugak yang eda tanya org..hehe

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template