Tuesday, September 20, 2011

~Haih...cakap tak serupa bikin la kamu nih~

Assalamualaikum...

Haaa...pe hal ni post entry tengah2 malam buta nih...yea...saya baru balik makan setelah lebih 2 jam duk kedai makan...

Housemate: Jom pi makan kat kedai nasi ayam kat sikamat

Saya: Ha?..kat mana tuh?

Housemate: Ala, dekat ngan ocean tu belah kiri, depan kem askar tu..

Saya: ooo...xtau la..haha

Memula malas nak ikut sebab baru je pas makan burger ayam + mayonis yang sangat lazat..

Housemate: pas isyak ke kita pegi..

Saya: masih diam membisu melayan novel R.A.M..sambungan kisah Hijab Sang Pencinta..eh, ke sambungan siri yg mn entah..haha...ala...laksamana sunan tuh...syokkkk..last2 pas solat isyak terus bersiap2..konon2 nak pekena nasi ayam..

Sampai2 kedai makan Lina kot nama kedai tuh..

Lhorr...tempat punya la luas, tapi takde orang..ermm..

Saya: sedap ke nih nasi ayam kat sini?

Housemate: tak tau la..tak pernah makan pun, membe yang bagitau..

Saya: laaa...yeke...eh, dah lama tak makan nasi ayam makcik yang kat flat tu kan..tp skang mcm dah tak buka je gerai dia tu..

Housemate: sedap ke makcik tu masak?..tapi nasi dia tu rasa..

Saya: oooo...tu sebab banyak halia dia letak..tu yg pedas2 skit..tapi ayam ngan sambal dia sedap laa..

.....................

waktu tu ada 2 meja je yang berpengunjung...tempat luas nih...tv lak duk hujang belah kiri..yang ada org belah kanan..

Saya: laa..apsal duk sini, duk ar dekat skit ngan tv...bleh layan tv skit..

Housemate: haa..nak duk sane ke?..

Tanpa menghiraukan pendapat saya, dia terus duduk tempat yang berdekatan dengan pengunjung lain....

Dalam hati waktu tu..dah start dah berkata-kata...

"Mesti ada sesuatu yang akan berlaku ni"

Dan, instinct saya memang sentiasa tepat dan jarang yang salah...maka berlaku la episod yang memang saya dah jangka...layan aje la....

...............................

Ermm...apa yang saya boleh simpulkan di sini...oh, bak kata orang2 di sana tadi, saya ni suka pre-judge sesuatu...haaa...meh cek nakk pre-judge korang pulak...eh, bukan korang...ada la orang tu...kadang-kadang, kita bila berkata-kata jangan cepat nak meng'kondem'kan orang lain...sebab kata-kata tu sebenarnya yang akan termakan diri hang balik...dan, kalau la hang baca blog ni , meh ceq nak habaq...hang sebenarnya dah jilat ludah hang sendiri tau dak...haaa...tu la....dulu hang duk kata kat orang ini tak elok itu tak elok...skang cek tengok hang duk anggukkkkkkk je apa yang orang kata kan...

Cek dah habaq dah kat hang dulu lagi...tengok dulu betul2....hang ego ngan cek...hang langsung tak mau dengar kata cek...last2 hang termakan jugak kan....pastu bila ceq tanya, hang teragak2 pulak nak jawab...hang tau dak ceq ni jenis yangg lagu mana?...haaa...hang dengan geng2 hang kan teror, hang sendiri mesti lagi pakar kan ceq ni lagu mana...walaupun umur ceq dah meningkat, tapi luaran tetap awet muda...eh...tetiba...ni kawan hang yang ckp...bukan ceq masuk bakul angkat sendiri yea..haha

Hurmm...manusia-manusia...bila seseorang mula berbicara, jangan la mudah untuk kita menilai seseorang itu hanya disebabkan kita mempunyai sedikit kelebihan...mungkin ada benarnya dan mungkin ada yang silapnya...kadang2 apa yang dah tertulis tu memang takdir yang menentukan..jadi, berusaha untuk mendapatkan kejayaan itu lagi penting dari segala-galanya..

Wallahualam....

6 comments:

Tukang Karut said...

tak berapa nak faham la...

Eda Latiff said...

huhu...tak payah paham la...ai baca balik entry ni pun mcm tunggang terbalik...haha..

cuma highlight kan yang kat bwh skali tu je...jangan cepat nak buat andaian jika diri sendiri tak alami dengan realiti...huhu

khaifaiz said...

Ok... jgn cepat nak buat kesimpulan kan... hehe

Eda Latiff said...

pandai pon khai...

LiErOSe~QiEmi said...

erk!!! bace 2 kali tetap tak faham.. huhhuhuhu... ape jadik sebenarnye eda??

Eda Latiff said...

bunga: nnt la next entry terangkan blk cerita kat kedai makan tu yea..huhu

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template