Wednesday, September 28, 2011

~Saya ni keje cop duit agaknya..adoiii~

Assalamualaikum..


Ermm..saya tau la raya baru je lepas..tapi come on la..masa raya ritu nape belanja tak berpada-pada?..pastu mula la duk rayu2 nak pinjam duit orang lain pulak..

Dorang ni ingat saya keje cop duit ke hapa haa..dah la pagi td dah terbang dekat 2 riban, bayar insurans kete ngan ansuran kete skali..adeiii...nak duit usaha la weiii...ini keje pon tidak pastu nak harapkan orang lain pulak yang suap mulut dia....peminta sedekah pon usaha gi duk pasar malam nak cari duit..walaupun ramai yang hina dorang..ini korang yang duk goyang kaki kat umah pulak yang nak minta orang lain tolong suapkan...bukannya nak cari keje nak ubah nasib diri & keluarga tu...

Ermmm..ni la orang melayu kita..nampak orang senyum selalu je ingat orang tu sentiasa senang..dia tak tau betapa penatnya bekerja nak cari sesuap nasi...eceh..huhu..kadang2 saya pelik la..orang lain punya bersusah payaah kerja nak dapat duit, dia boleh pulak duk msg kat semua orang cakap nak pinjam duit..

"Tolong la..bulan ni short sikit, nanti hujung bulan saya bayar la balik"...

Pergghhh...ayat ==> TOLONG LA....sila la jangan guna ayat ni yea...cuba tengok kalendar tu bape haribulan?????...haaa...tunggu je la gaji hang masuk...uiiiiii...ni mesti laki hang tak kasi nafkah nih..tu pasai hang minta ngan orang lain pulak kannn...haih...si lelaki kat luar sana yang sudah berkahwin mahupun yang bakal berkahwin..tolonglah jaga pakai minum isteri anda supaya dia tak meminta dengan orang lain...itu dah jadi tanggungjawab si suami tau dakk..dan jangan ingat bila si isteri dah bekerja, tanggungjawab tu anda buat sambil lewa saja...

Ingat la wei...bila keadaan macam ni terjadi, laki tak rasa segan/ malu ke bila orang luar akan fikir :

"eh..eh..laki dia takkan tak boleh bagi anak isteri makan minum pakai semua tu...huh...buat malu je ada laki yang macam ni"...dan si isteri pula, jangan la kamu meminta2 dengan orang lain pulak, ingat la maruah suami kamu yang perlu dijaga tu..jangan sampai orang lain berfikiran seperti di atas..seperti apa yang saya fikir..huhu

DAhh..dahhh...bosan weii...minggu ni asyik kengkawan mesej sebab nak pinjam duit jerkkkk...


p/s: harap maaf...entry ini agak emotional sedikit...

11 comments:

Tukang Karut said...

baru ingat nak pinjam 4,5 riban...

Eda Latiff said...

haa..ni lagi sorang..tu nak wat majlis kawen la tuh...kad pon belum kasi, nak minjam wit lak ek...huhu

zati embong said...

itulah pasal,gaji baru keluar kan.itu yg perancangan dan simpanan 2 penting.

Tukang Karut said...

hoho... nanti la... nanti ai bagi depan rumah ek kad tu...

khaifaiz said...

nk pinjam sekupang

norh said...

kalau TK dapat pinjam dari Eda, saya pun nak gak la..he he

Tukang Karut said...

sibuk la norh ni... bagi la yang mintak dulu... hoho...

Eda Latiff said...

jat:betul tuu..malas nak komen byk la..



TK: kompem sesat nak cari umah ai..

Eda Latiff said...

khai: haih..kalau sekupang tu, dak darjah satu pun ada...pi pinjam ngan dorang je la..haha



norh: gaji dia dah besar norh..takkanla nak pinjam kut..



TK: haha..apa la gado2 kat sini..mcm la ai ni cop duit..tunggu ai bukak kedai pajak gadai la yea semua..huhu

KayNisa said...

eda, adakah org tu sy kenal? huhu... baru2 ni someone tu pn nk pnjm ng sy.. huhu.. mcm kite ni kerja cop duit kn? kite pn ade bnda gak nk wat ng duit hasil titik peluh kite tu kn. org kate, ukur baju dibadan sdiri.. jgn duk ikut konsep biar papa asal bgaya.. huhu.

Eda Latiff said...

kay: huhu...angguk2 geleng2..hehe..betul tu, jgn duk ikut konsep biar papa asal bergaya..

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template