Saturday, November 27, 2010

~Saya takut, saya belum bersedia~

Saya diam sebab saya tertekan,
Minda saya tak dapat henti dari memikirkan kamu,
Saya hidup dalam dunia saya sendiri,

Dulu, saya selalu mengadu dengan kamu,
Tapi kini, saya tak tahu nak mengadu kat sape,
Kalau saya mengadu kat kamu pun,
bukan saya dapat ubah keputusan kamu,
Saya tak layak untuk kamu malah untuk sesiapa pun,
Ini pengajaran yang paling besar saya dapat,
Kini, hanya pada DIA tempat saya mengadu.

Saya tak pasti hidup saya akan ceria seperti dulu atau sebaliknya,
Saya tahu kamu susah hati bila saya tak tegur kamu,
Atau, mungkin kamu berasa senang hati
sebab saya tidak lagi membebankan kamu,
Masing-masing pun ego untuk bertindak,
Memang saya tertekan dengan apa yang berlaku,
Bila di ofis, sebolehnya saya akan membizikan diri dengan kerja,
Tapi, saya tak suka bila memandu..tambah pula bila jarak perjalanan adalah jauh,
Mula lah saya fikir pasal kamu, pasal apa yang dah jadi,
Tak guna bila kini baru saya sedar,
Saya sepatutnya sedar dari awal,
Cuma saya sedikit terkilan bila kamu sedikit pun tidak mengingatkan saya tentang hal ini.

Saya gagal dalam mempertahankan IMAN di hati saya,
Saya lalai dalam mengerjakan tanggungjawab sebagai seorang muslim sejati,
Adakah taubat saya akan diterima oleh-NYA?
Saya tak layak untuk ke syurga-NYA, tapi saya tak sanggup ke neraka-NYA,
Bila memikirkan pasal akhirat, saya jadi gentar,
Mata saya tak berhenti dari mengalirkan manik-manik jernih,
Entah diterima entah tidak segala ibadat yang saya kerjakan selama ini,
Adakah ianya sia-sia belaka,
Puasa saya, solat saya, adakah semua itu sempurna?
Pasti ada yang tidak sempurna,

Saya takut,
Kalau ajal saya semakin dekat?
Sempat kah saya memohon maaf dengan mak ayah saya?
dengan adik beradik saya? dengan saudara mara saya?
dengan sahabat2 saya?
sempatkah saya bertaubat?

Saya takut,
Saya belum cukup bersedia,
Amalan saya tidak cukup untuk malayakkan saya ke Syurga-MU..
Dosa saya terlalu banyak untuk diampuni..
Tapi saya tahu, Allah itu Maha Pengampun.
Selagi pintu taubat terbuka,
selagi itu la taubat kita akan diterima...mudah-mudahan..Insya-Allah..

0 comments:

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template