Saturday, November 13, 2010

~Sila jangan pandang kereta saya macam tu~

Minggu ni asik outstation ke Tampin..
Hari pertama ke Tampin sangat la sangkut dalam jem..
Sebabnya ada lori bawa kayu terbalik melintang lorong kanan dan tengah..
Bukan setakat terbalik, tapi terbakar skali..
Pemandunya, wallahualam hidup ataupun sebaliknya..
Setengah jam baru lepas dari situ..
Hujan renyai2 melambatkan perjalanan..
Eh...pe kaitan tajuk entry ngan jem lak ni..huhu..

Ni nak habaq ni..
Semalam on the way dari Tampin ke Seremban, me singgah la kat R&R Pedas-Linggi tu sebab nak isi minyak..kang tak pasal2 de yang kena tolak kete kalau tak isi..
Pagi semalam mmg la hujan dari malam tak henti2..
Yea...sape yang de kete mestitau kan..bila melalui highway dengan disertai hujan..
Nak pulak kalau hujan lebat..
Apa akan jadi murid2?....haaaa..mentang2 asik gi skolah je mggu ni, dh jadi nada nk ngaja student lak ek..huhu

Akibatnye..........kereta itu akan menjadi teramatlah kotor sehingga meninggalkan jejak dot dot dot..titik titik titik...
korang paham ke tak ni?....haih...buat2 paham la yea..
Dan waktu isi minyak nih, de customer lain tengah isi minyak jugak...
Ditenungnya kereta Myvi ku macam nak tembus pintu tuh...
Huhu...sila jangan tenung kesan2 kotoran yang ada itu seolah2 dengan tenungan itu akan mnyebabkan kotoran itu hilang...
Yea..saya tau saya gegirl...jangan ingat me tak gi cuci kete okeh...kete ini baru 2 hari lepas cuci..
Dan ini lah akibatnya bila hari hujan dan selalu buat perjalanan di highway..

Tapiiii...ada satu perkara pelik di sini..kut2 la korang tau apa akibatnya kan..
Tiap2 kali me lalu highway PLUS menuju ke arah selatan di waktu hujan...lepas tu mesti ada jejak/kesan kotoran berbentuk dot dot kat kete...dekat bahagian pintu lak tu...apasal ek????...
nak kata masuk lopak, kt highway jalan smooth je...mana de lopak air..

Pelik2.....sentiasa berpk pasal ini...

6 comments:

Nasriq said...

bior jea la... alang2 kotor... biarkan aje ia comot & kotor...

Eda said...

ni tak boleh bior..mato den pon sakit nengok kete semacam belacan nih..huhu

bard bahtiar said...

musim ujan xpe..tp jgn smpai orng ckp,"ni kreta ke lori hantu?" ekekeke

Eda said...

haha...takkan kete leh tukar jadik lori kut bard..

angkat kayu sakti sambil bunyik..ting!!...tak tukar ponnn..hehe

haslinda said...

haha..xper..ko tenung la balik kete org yg tenung kete ko tu..then ko ckp dlm hati..ko igt kete ko cantik sgt?<< dgn intonasi jay..haha

Eda said...

hahaha...gelak guling2 dah linda...

pe kes ko kaitkan jay dalam hal ni weh..hehe..

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template