Wednesday, January 5, 2011

~Bila sampai waktunya, tiada lagi penyesalan yang dapat dikesalkan~

Air mata telah jatuh membasahi bumi
Takkan sanggup menghapus gelisah
Penyesalan yang kini ada
Jadi tak berarti
Karna waktu yang bengis terus pergi
Menangislah bila harus menangis
Karena kita semua manusia
Manusia bisa terluka manusia pasti menangis
Dan manusia pun bisa mengambil hikmah
Dibalik segala duka tersimpan hikmah
Yang bisa kita petik pelajaran
Dibalik segala suka tersimpan hikmah
Yang kan mungkin bisa jadi cobaan

Lirik ni diambil dari sini

Dalam hidup ni ada masa kita terlupa asal usul kita, kita lalai, kita tidak bersyukur, kita tidak berfikir tentang baik buruk sesuatu perkara...

Dalam hidup ni juga ada masa kita bertafakur, bermuhasabah diri, kenang dosa2 lalu, kesilapan2 yang pernah kita buat, termenung dan menyesal dengan apa yang jadi...

Dalam hidup ni juga ada masa kadang2 kita buntu, keliru, tertekan, kusut dan sebagainya..tak tahu apa yang harus dilakukan bila keadaan terlalu 'complicated' untuk diselesaikan..

Apa pun keadaan sekalipun, hidup mesti diteruskan...perjalanan hidup ni masih terlalu jauh sebelum tiba di penghujung jalan...bila waktu itu tiba, tiada lagi penyesalan yang harus dikesalkan..semuanya sudah tertulis di SANA...

8 comments:

Woofer Storm said...

hadapi dngn snyuman^^

Eda said...

sedang tersenyum....=)

iwan_dextrous said...

yup..life must go on..


Dextrous cyber life

{ finieViolet} said...

eda.. ziarah belog eda.. ambik jelah eda lirik tu..tu pun copy jugak tu.. hehehe..hati tgh sedih jadi entry pun lagu sedih2 je.. thnks sudi ke belog tuan hamba..:)

Eda said...

iwan_dextrous: yup..yup..n yup lagi..=)



finieViolet: hehe...sama2 kasih..=)

norh said...

semoga kita sentiasa berada di dalam impahan rahmatNya...

LiErOSe~QiEmi said...

nape sedey2 ni.. cheer, senyum k hihi

Eda said...

norh: amin...


bunga: tak sedey2 la...senyum ni...=)

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template