Friday, January 14, 2011

~Semoga semuanya berakhir dengan baik~

Salam semua..

Semalaman tak boleh tidur semalam..kes lama kembali menghantui fikiran...yang tak disangka2 akan menjelma akhirnya menjelma..

Kena saman?...saman ekor?...bese la tu..adik sendiri punya saman ekor pun dekat seriban...

saman speed trap?..bese la tu...ayah pun penah kena saman speed trap ni...

saman roadtax mati?...oh...lum penah kena lagi..

saman sebab kecuaian memandu??....owh..sangat memeningkan kepala otak...amount yang dituntut???...hampir 15K!!!!...kalau wat belanja kawen pon boleh lepas dah ni!...huh!!...

Gantirugi kesakitan?..gantirugi kecederaan??..gantirugi kerosakan motor..gantirugi itu ganti rugi ini....owh...banyaknye yang dituntuttt....bengang!!..

Gantirugi kerosakan kereta saya macam mana?..lebih 4K tau..trauma untuk saya?? trauma kawan2 saya seperti si Tukang Karut & si cantik manis tu macam mana?..lutut saya dan bahu kwn saya pon sakit jugak..ini boleh masuk jugak gantirugi kesakitan ni...

Tapi saya tidak lah sekejam itu sehingga semuanya pun hendak dituntut..dari apa yang telah berlaku, banyak pengajaran yang saya perolehi..semoga semuanya berjalan dengan lancar...walaupun ianya tuntutan insuran tapi tetap ada kaitan dengan kehidupan ini..

Semoga dipermudahkan segala urusan oleh-NYA..

p/s: doakan yang terbaik untuk saya sahabat2 semua..

8 comments:

zmah said...

Sememangnya kita mohon setiap kejadian berakhir dengan baik.

Eda said...

zmah: trima kasih akak bg sokongan...:)

Juraidah Hashim said...

gile tol!smp 15k ek?

Eda said...

yea jue...sangat tak munasabah...munasarawak pon x..huhu

ada yang dituntut tak masuk dek akal langsung...

Eda said...

mungkin lebih drpd tu jue..sebab ada juga yang belum ditaksirkan...

bella bell said...

^__^

LiErOSe~QiEmi said...

erk!! banyaknyeee.. abis duit simpanan kumpul tuk kawin..

Eda said...

bella bell: =)


bunga: tu la...tp semua tu insurans yang bayar...hehe

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template