Tuesday, January 11, 2011

~Bestnye...eh..terlepas cakap pulak..haha~

Salam semua...

Penat...sepetang meeting ngan colleague dari India...nasib agak baik bila tiba part proposal utk R&D grant tak terlibat...kalau tak, lewat la balik dari opis...pening2...

Tengah kunci pintu opis masa nak balik, salah sorang colleague lalu...ekceli anak bos, pastu tanya la;

"Eh, betul ke bulan ni last kat sini?"

"Aah"..sambil tersenyum.

"Bestnye...eh tercakap best lak dah"..huhu

"Best?..haha"..sambil tersenyum lagi..

Adeiiii...awat la mulut ni terlepas cakap best bila dengar orang lain dapat keje tempat lain...nampak sangat dah tak de hati nak keje kat sini dan hanya tunggu peluang nak blah je..huhu...kang dia gi report ngan bapaknye...abislah...huhu..

Sempat la borak ngan akak kat opis...dia pon sama jugak sedang mengintai2 peluang kt tempat lain...pastu, nasihat dia:

"Selagi belum konfem dapt keje tempat lain, bersabar je dengan keje skarang ni"..

Senyum...senyum..dan senyum lagi...

Penat...tu je yang mampu cakap...bila banyak keje yang kena buat...itu la yang dapat...lain2 xde apa pon tawaran menarik sebenarnya...yang tau, hujung/awl bulan dapat gaji..

Ada yang penah bagi advice, jangan tunjuk sangat yang kita boleh buat semua benda...nasihat tu ada betulnye sebenarnya....jadi, nasihat saya untuk semua..jangan tunjuk sangat yang kita boleh buat semua benda...dan kadang2 kita kena pertahankan hak kita sebagai seorang pekerja..

4 comments:

Nasriq said...

nasihat tu dah tak berguna dah...

Eda said...

sometime we don't have any choice to choose..just follow the flow...

*ckp orang pasrah*

Mat Ganu said...

hak seorang hamba ALLAH jugak perlu dipertahan kan...

Eda said...

=)...betul tu

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template