Friday, January 21, 2011

~Rambut sama hitam, tapi hati lain-lain~

Salam semua...

Manusia ni ada bermacam-macam ragam..bak kata orang, rambut je sama hitam, tapi hati lain-lain..

Makin jauh perjalanan, makin luas pemandangan...makin lama hidup, makin banyak ragam manusia yang dijumpai..

Orang kata juga, kais pagi makan pagi, kais petang makan petang...kalau tak kais tak de la makanan untuk dimakan...

Ada orang, semua yang dia buat semuanya betul...tak ada yang salah..dan pendapat orang semua nya dibangkang..

Ada orang, apa saja pun nak dibincangkan...tak kira la penting ke tak penting ke samada melibatkan isu yang kecil mahupun yang besar..

Ada setengah orang jenis tak kesah...semua benda pun akan cakap," Tak kisah la apa2 pun".."Tak kisah la macamana pun".."Tak kisah la makan kat mana pun"(ini sy pon penah ckp..hehe)

Ada orang suka beri alasan...tak kira la samada dia betul ataupun tidak..

Ada orang pula suka ambil kesempatan di atas kesempitan orang lain..

Ada orang suka menguji untuk kepentingan diri sendiri..ada orang tak suka diuji..

Macam2 ragam manusia dapat lihat...itu la indahnya ciptaan Allah ini..=)

2 comments:

norh said...

makin lama hidup, makin banyak ragam yang kita jumpa.. sangat betul..

Eda said...

makin lama hidup, makin pendek juga jangka hayat yg tinggal...;-)

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template