Wednesday, March 2, 2011

~Rasa nak hempuk je pale budak nih~

Assalamualaikum semua..

Woh..tajuk mende au gitu me kali..haha..perghh...kuo doh ayat ganu ye..

Ok2..untuk tidak mendiskriminasikan rakyat negeri lain di Malaysia ni, saya guna bahasa Melayu yg difahami semua la..

Semalam saya tidur awal, jadi tidak berkesempatan untuk menjelajah blog2 yang slalu saya lawati..pastu pg ni pun sempat beberapa blog je la yang saya jenguk..jgn risau, malam nnt saya jenguk yang biasa saya jenguk...yang tak biasa saya jenguk tu, insyaAllah kalau berpeluang saya jenguk la..jenguk ikut tingkap mozila nih..hehe..

Tadi, de la saya merayau kat satu blog ni..pastu baca2 la entry ngan sape2 yang komen tu..sebab memula rasa nak komen kat situ...tapi, bila terbaca satu komen yang saya rasa macam seolah2 dia menghina satu kaum ni, saya terus tak jadi komen...

Ermm..memang gitu la cara saya b'blogwalking..w/pn saya tak follow blog tu, tapi kadang2 kalau saya rasa nak komen saya akan komen..w/pn saya rasa mungkin kali tu je kot saya jenguk situ, kalau entry tu bagus dan menarik minat saya nak baca, saya akan komen tanpa ragu2..

Tapi, kalau penulis blog sendiri yang komen macam nak menghina satu2 kaum tu..saya tak tau nak kata apa lagi la..kita kat Malaysia ni hidup dalam berbagai kaum..jangan sampai orang ban blog kamu disebabkan benda kecik yang kamu sendiri terlepas pandang macam tu..mungkin sesetengah orang suka kontroversi yang mcm tu..tapi, ramai yang tak suka bila menyebabkan perkara yg melibatkan sensitiviti nih..

Common la...open skit minda tu..zaman skarang orang dah tak pandang rendah la benda2 macam tu..jangan la menjatuhkan martabat diri sendiri dgn benda2 remeh ni...;-)

Perghh...entry yang penuh dengan emosi barangkali...huhu..jangan marah2 yea..hehe

14 comments:

Unknown said...

sokong semangat anti-racist!!

ehehe..tapi kan..kenkadang orang komen ni die ikot sesedap rase komen n kenkadang xbermaksud nak kutuk sesape xceli..[bercakap pasal diri sendri yang ngomen tanpa pikir patplohratus kali]

No name said...

blog nie mungkin tempat lepas kan emos dan pendapat.. tp klu dah msuk bab menghina.. org akan pandang kematangan kita..dalam melontar pendapat supaya tidak menganggu gugat sensetiviti lain...

KUREKURE COMEL said...

hehehe...kdg2 yg komen xsama lngsung dgn entry pun sme...sabau je la...


kdg2..org yg komen tu tak berpikir matang kot...


bab kaum ni jgn dibuat main..bahaya wooo...mina pun tak berani nak usik..huhuhu...

norh said...

nak komen pun, perlu difikir dulu kan..

Eda Latiff said...

plankton: entah la..tapi tu la..huhu..sokong jgn tak sokong..


katak pink: betul tu..bila dah mcm tu org akan tgk kematangan dalam tulisan tu jugak..jgn main hentam je..

Eda Latiff said...

kure2 comel: komen x sm langsung ngan entry tu ok lg kalau releven...tapi bab2 sensitiviti ni jgn buat main woo...hehe



norh: kena pk dulu..jgn komen ikut ape yg terlintas je..mungkin dia x bermaksud, tp org akan pk lain jika salah tafsir..kan kan kan

Anonymous said...

nak cri publisiti la tu.. x pn org yang x pnh nak kenal kontak sosial masyarakat malaysia yg pelbagai kaum ni

Eda Latiff said...

khai: tak penah kenal kontak sosial masyarakat kot orang mcm ni..

NasQ said...

XNK KOMEN...

Eda Latiff said...

Nasriq: tiada paksaan pun untuk komen di sini..=)

zati embong said...

hidup aman damai sudah.Malaysia ni kecik je.jalan2 bertembung jugak O.o

Eda Latiff said...

peace no war kan jat..;-)

bardbahtiar said...

mungkin blogger tu nk up trafik cepat...saja buat kontrovesi...chait!

Eda Latiff said...

entah ler bard..tapi, follower dia pon dah ramai, rasanya tak perlu kot nak buat kontroversi sebegitu rupa..

chait jugek!

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template