Wednesday, December 8, 2010

~Handphone saya tak canggih, ada masalah ke??~

Salam semua...

Citer pasal gadget2 yang canggih2 skang kat pasaran...

Perempuan: Oit, ko dah keje pon pakai handphone gini lagi ke wei..

Me: Lho, ada masalah ke klau handphone tak canggih?

Perempuan: Gaji ko kan besar, pegi la sambar satu handphone canggih skit..wat malu je pakai handphone zaman tok kaduk ni..
Me: Eh, ske hati aku la..duit aku..ko ape tau aku wat ape ngan duit aku..asal dapat kol ngan mesej cukup la..camera digital dah ade..wat pe nak beli hp de kamera lagi..

Perempuan: Hp masa ko blaja lagi canggih lagi dari hp skang ni tau..
Me: Hp tu dah rosak la...tak de duit nak beli hp canggih...simpan wat bisnes lagi baguss..

Sesi mempertahankan diri bermula....


Penah tak orang tegur korangnye handphone tak canggih?...me?..mestila slalu orang tegur..
Mana taknye, pakai hp yang berharga RM180 jer....yeaa...handphone murah jer...mana tak kena kutuk kannn..

Handphone tak canggih..tapi byk berjasa kepada me..tapi org slalu perli hp me..cian die..


Skang, semua orang pon nak bergaya kann..GAYA, MUTU, KEUNGGULAN..bak kata iklan tv tuh..tapi, penah ke korang terpikir kenapa sesetengah orang tu lum lagi tukar2 hp nya yang zaman tok kaduk tu ke handphone yang canggih secanggih iPhone 4 tu??

Me memang dah lali dengan keperlian yang sebegitu rupa...tapi, ada aku kesah??...haahaha...
Sapa cakap tak de hati nak miliki gadget2 yang canggih seperti Blackberry ke, Samsung Omnia ke, xpun Sony Ericson Xperia tu ke kann....me pon ada hati nak miliki yang canggih manggih nih...

Ada membe cakap;

"Ko ni, kad kredit ada, tapi peram je wat pekasam ek"

Hoho...tuduhan melulu tuuuuu...mmg la ada kredit kad, tapi hanya untuk beli brg2 tertentu sahaja...bukan untuk digunakan sesuka hati tau dakkkk!!..

Nak kata me kedekut??...cakap la apa pon...

Kadang2 bila berbelanja ni, kita kena ada priority jugak..kalau barang yang sesetengah manusia sangat tergila-gilakan tu tidak begitu penting bagi kita, buat apa kita nak ikut orang lain...kemampuan pun kena tengok jugak..jangan la pulak, orang pakai blackberry, kita pon nak pakai...hujung bulan mula la berposa, sebab dah abis duit beli hp blackbery yang tak boleh dimakan tuh...huhu


View Xperia X8 sat -----> cun siotttt...ahahahaa....oopppsss..=P

10 comments:

Nasriq said...

pe lg...sambar la sejibik...

Eda said...

nanti2 la..;-)

norh said...

hp sy pun tak canggih jugak.. :)

Eda said...

pedulikan la apa orang nak ckp norh..

hp tak canggih pon masih dapat beri khidmat yang bagus kepada si pengguna kannn..=)

Fida Ghazi said...

hp tu begantung la kat tuan punya.. kalo takat set alarm dengan jawab call je.. tak payah nak aifon4 bagai.. yg paling basic pon dah cukup..

lagilah mak2 orang mcm aku ni.. mmg tadenye lah nak canggih manggih sangat.. tak mampu dan tak berkenaan pon..haha..

tapi xperia tu lawa.. kalo murah sikit mungkin xpetola.. ahahaha..

Eda said...

kan kan akak kannnn...hehe

cunnn kannn xperia..tapi harga nya pon cunn jugak..x mampu eh...mampu beli peria jer..hehe

☆aDihAys☆ said...

asalkan dpt call n msg..
tu pn da ckup kn..

LiErOSe~QiEmi said...

dapat call, msg pun dh ok..tp hp bunga la ni asik rosak jee tak leh masuk msg sume.. huh nak kena baling ke dinding agaknye tu

Eda said...

aDihAys: tu la psl...asalkan yang wajib ada cukup la...yang tambahan tu xde pon xpe...

bunga: cuba try baling kat dinding...agak2 mesej tu masuk ke keluar ek....hihi

KayNisa said...

sama la.. saya pakai hp ikat getah je. kes hp yg sy nak xde stock. kwn2 sume suh sy beli model lain.. tp sy xmau. sbb sy ni jenis bkn sng nk kuar duit byk2 smata2 nk beli gadget mahal. ade btul nye kata2 eda tu. slagi leh call n sms. itu dh memadai. hp canggih tera mana pn.. tp xde kredit xde guna gak. hehe

psl kredit card pn sama. apply sbb nk guna utk isi minyak keta time2 sesak.. kot lah kan nk isi minyak duit xde. nk cucuk atm machine lak out of service. solution dia = use credit card.. hehe

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template