Thursday, December 9, 2010

~Nenek-nenek si bongkok tiga~

Nenek-nenek si bongkok tiga
Siang mengantuk malam berjaga
Mencari cucu di mana ada
Nenek ku kahwin dengan anak raja

Cucu-cucu tak dapat lari
Nenek tua banyak sakti
Sekarang nenek nak cari ganti
Siapa yang kena dia yang jadi...
hihihihihi...(GELAK NENEK KEBAYAN)

Gambar hiasan dari google

Korang mesti penah main permainan ni kan masa kecik2 dulu..ni untuk yang berasal dari kampung la..gadis kampung separa bandar pun mungkin penah main mungkin juga tak penah..budak2 bandar...wallahualam...hehe

Seronok bila ingat waktu kecik2 ni..zaman kanak-kanak hingusan..kejar sana kejar sini..main itu main ini..tak perlu nak pikir ape orang besar kena buat..tak perlu pikir pasal tanggungjawab lagi..tak perlu hipokrit..semuanya tulus mulus masa zaman kanak-kanak...

Cepat betul masa berlalu...rasanya baru je masuk tahun baru...ni dah hujung tahun dah...nak masuk tahun baru lagi skali pulak tu...apa yang dah dicapai pun tak pasti la..banyak yang tercampak agaknya...apa yang dicari?..pun belum ditemui....hilang punca agaknya..=)

Masa itu emas...tapi masa jugak la menyebabkan kilauan emas tu jadi pudar kalau kita tak pernah nak jaga supaya sentiasa berkilau...

Pokoknya, pandai-pandai la kita mencari jalan supaya kilauan itu tidak semakin pudar, malah sentiasa berkilau sampai bila-bila..

u get what i mean??..kalau tak dapat jugak, lu pk la sendiri..;-)

6 comments:

Nasriq said...

jom sama2 gilap kemilau emas itu...

Eda said...

kamu lelaki ada emas ke?

mas kawen yea..

Nasriq said...

mas cotek!

Eda said...

bagus...boleh wat ubat..

LiErOSe~QiEmi said...

hahhahh.. mas cotek??? hahhaha

Eda said...

mas jugak tu bunga..=)

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template