Friday, December 31, 2010

~Seremban ngan Penang jauh tak??~

Salam semua...

Lintas langsung dari umah makcik di Jengka...burrrppp..kekenyangan di sumbat dengan ikan patin masak tempoyak...hehe...alhamdulillah...

Akhirnya, hajat untuk jumpa family tersayang kesampaian...tambah istimewa dengan kehadiran makcik2 dan pakcik dari Kelantan yang turut berkampung di sini...suke bangat weh...hehe..

Makan2...borak2...ngumpat2...eh...tak tak....tak tau nak ngumpat psl sape...dengar je la orang2 tua bercakap pasal anak2..

Tengah borak2 mak tanya,

"Ni nanti raya cina balik tak?"

"Eh, mesti la balik. Raya cina lambat lagi. Ni baru akhir bulan 12"

Makcik: Ha...ni boleh la gi kenduri Ezi..Seremban ngan Penang jauh tak?

Me: Hah?...Penang ngan Seremban...erkkk...dari hujung ni nak ke hujung ni.

Makcik: Oloh, ore tanyo jauh ke dok jah..tok soh la jawab dari hujung ni ke hujung ni..

Me: Hahaha....jauh2..

Makcik: Ni bahasa melayu dapat berapa ni jawab lagu tu..

Me: Hahaha...jauh la..jawab doh tu


Adoiiiii...ni la gaya nya bila lama tak bersua muka...ada saja yang nak di kenakan...huhu...belum masuk bab jodoh lagi tuhh...haih...sabo je la...gege je satu umah....riuh rendah satu umah...macam nak kenduri jer....huhuhu...

2 comments:

Nasriq said...

Nasib la tak ada gambar ikan patin nya...kalau tak, mau meleleh tengok...

Eda said...

tak sempat nak snap...semua pon br sampai dah kebulur masing2..hehe

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template