Sunday, December 26, 2010

~Jeritan suara itu mengganggu tidurku!~

Salam tengah malam..

Patut nya dah lama lena dibuai mimpi2 indah...namun jeritan suara itu telah menyebabkan lena ku terganggu...


Arrr!!!....Arrr!!!...Arrr!!....tolong!!!...tolong!!!...tolong!!!...serentak dengan bunyi larian kejar mengejar....

Credit to google

Tersedar dari lena serta merta mata terbuka luas...dalam hati, "Takkan ada kecurian lagi kut macam dulu..tapi suara perempuan yang menjerit2 tu"...dup dap dup dap jantung!..

Suara itu cukup kuat sehingga menggemparkan seluruh penduduk di sini..tidak semena2 kaki ni terus melangkah ke arah balkoni...serentak itu juga terlihat penghuni2 tingkat bawah keluar dari rumah untuk melihat apa sebenarnya yang berlaku...

Pertelingkahan antara ibu dan anak berlaku..mungkin anak sudah dapat ditangkap..sambil membebel2 dengan bahasa yang tidak difahami...maklumla bangsa alif ya nun da ya alif..;-) mana la nak paham...kemudian terdengar si ibu menjawab pertanyaan seseorang dalam bahasa Melayu.. rupa2 nya, si anak mempunyai boipren yang mungkin tidak menyenangkan si ibu..butir2 percakapan tidak begitu jelas...kerana diselangi dengan teriakan daripada si anak..

Haih...perkelahian anak beranak telah menggemparkan kami...akibatnya, dah susah nak lena balik dah...terganggu tidur tau tak!!

11 comments:

aNnE said...

haha..kesian nya..gudni8!:)

Eda said...

tu la....sampai skang ni pon xleh nak lelap...sib baik esok x keje..

gud nite!!

Nasriq said...

kenapa bunyi semacam jea ejaan jawi tu...

Eda said...

eh...t'tinggal 'ya' sebelum nun....tq...=)

Amni said...

pagi semalam, pagi-pagi, awal pagi... serius... sebelah rumah ada orang gaduh siap baling segala barang lagi... perghh.... bising gla.. pagi2 tu... sib bek bukan malam... fuhhh....

❤ Cik Ain ❤ said...

adoi, kaco tido je. kalo ain mmg ain bengang gilela. tp da adar berjiran kan.sabo jela. hehe

Eda said...

@Amni: sabo je la..so far takde lagi jiran2 yang gado2 sampai baling barang nih..

Eda said...

@Ain: tu la...da adat berjiran..bengang la jugak sbb dah kaco tdo orang tgh2 mlm buta..

tapi sini quit ok sbb jiran2 ramai yang ambik berat w/pn tak kenal satu sama lain..

NUR AIN AZMAN said...

HAHA, begitu teruk sekali bergado sampai buatkan tidur kamoo terganggu serta jiran2 kamoo ya.

i x penah lg de pngalaman cm tu, hihi


p/s : jom tgk sini [http://officialaenlicious.blogspot.com/2010/12/pagi-pagi-dah-buat-aku-bengang.html]

Fida Ghazi said...

haha..eda dpt tengok filem tamil free!!

Eda said...

Fida Ghazi: free....tak payah guna mic ngan speaker canggih pon dah bergema bgnn nih..

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template