Thursday, December 23, 2010

~Tido mati~

Salam semua...slamat pagi..

Bangun!!!!!!!...eh...bangun dah ek..dah ada kat tempat keje pon...heehe

Mengikut Pusat Rujukan Persuratan Melayu DBP, tidur mati ni membawa maksud tidur dengan sangat lenanya...

Suka tengok baby tidur..

Alkisahnya begini....semalam sesudah solat Subuh, me memulakan rutin harian iaitu meng'iron' baju...(ini adalah rutin bila malas nak iron sebelah malam)..terdengar bunyi ketukan pintu bertalu-talu...

Tok!Tok!Tok!Tok!......berlarutan sehingga hampir ke jam 7.40am..bayangkan brape lama makcik tu ketuk pintu umah...tapi anak dia tak sedar2 dari tidur...bunyi ketukan brenti kejap bila terdengar suara garau menjerit..

"Hoi!..bisinglah!!"...

Memang bergema la satu blok dengan ketukan pintu tu...tak dapat dipastikan blok sama ngan me atau pon blok sebelah...kemudian, tengah duk siap2 nak gi keje tu..dalam kul 8.00am, ketukan bermula lagi sehingga la kaki ni nak melangkah keluar dari rumah...

Kebetulan keluar serentak dengan housemate..

"Dengar tak orang ketuk pintu?dari Subuh tadi lagi duk ketuk..tidur mati agaknya orang dalam rumah tu"

"Ooo..dengar je"..

Kami pun turun tangga...skali bunyi ketukan semakin kuat...

Masing2 pandang satu sama lain sambil tersengih2...hihihihi...rupanya orang umah bawah ni...haha..dah la borak skit punya kuat sebab bising bunyi ketuk pintu tu...sampai kat kete, ada sorang pakcik yang tengah duk sarapan kat gerai duk jerit kat makcik yang ketuk pintu ni...

"Cakap je rumah terbakar!..kang bangun la tu"..

Dasat sungguh penangan tidur mati ni...agaknya kalau rumah betul2 terbakar dah rentung dah tu...hhuhu..

Tidur sambil peluk teddy bear..

Korang tidur macam mana??...jangan tidur mati yea...bahaya kalau apa2 jadi..pelik jugak orang yang tidur mati ni...kalau me la, bunyi barang jatuh pon dah boleh tersedar..

Sumber gambar: dari google

3 comments:

LiErOSe~QiEmi said...

kecian makcik tu.. tak pasal kena tunggu kat luar skit punye lama..

Nasriq said...

dah mati kot?

Eda said...

Bunga: kesian sangat tengok muka makcik tu....muka penat gler...ngan anak dia lagi sorang duk tercongok kat depan umah sambil ketuk...sadis..


Nasriq: Entoh ler....talipon bunyi ring ring ring pon tak berangkat...nak orang bacakan Yassin agaknya..hehe

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template