Monday, December 20, 2010

~Review older post~

Salam semua...

Malam2 ni sambil ditemani bunyi hujan dari jendela..eceh..bermadah pulak..seyes sejuks..syok je..

Bukak blog ni..pastu tengok la kat archive blog..pastu terus tekan last year punya post...

Bila bukak blk older posts ni, terasa macam banyak jugak yang berubah..dan entah la...terfikir kan bagus kalau boleh balik ke tahun lepas..huhu...pastu boleh rencanakan balik hal2 untuk tahun 2010 ni...tapi tu semua mustahil kan untuk berlaku..

Lebih kurang 10 hari saja lagi kita akan melangkah ke tahun baru lagi...tahun 2011..

Setiap tahun pon mesti ada azam..azam untuk perkara2 yang baik2 saja...mana ada orang yang berazam untuk buat perkara tak baik kan...tapi kita hanya mampu merancang, selebihnya terpulang kepada-NYA yang Maha Kuasa...

Seperti bulan disember 2009, bulan disember 2010 ni juga merupakan bulan yang agak sukar untuk me...sukar dalam segala-galanya...bukan bermaksud untuk menolak takdir, jatuh lak takdir kalau me tolak kan..hehe...gurau je..=)

Bulan yang paling menguji mental dan ketenangan hati me...fuhh...ayat...tak tahan...

Yea...sangat menguji kewarasan fikiran..menguji minda supaya berfikir secara rasional...menguji ketahanan mental dan fizikal supaya lebih kuat...menguji iman yang sememangnya nipis..menguji tahap kesihatan fizikal supaya tidak jatuh sakit...menguji konflik dalaman yang ada...sangat memenatkan minda...memenatkan mata...memenatkan dada..memenatkan telinga..

Kesimpulannya....dr google.

Kesimpulannya adalah seperti benang yang bersimpul2 mati, atau pon leher zirafah yang tersimpul (kesian tengok), ataupon seperti kucing yang kiut tapi kusut masai itu...heehe...


Seperti Zirafah yang berbelit lehernya...cian die...Pic from google..


Kucing yang kiut tapi kusut masai..from google.


Ikhlas itu penting untuk mendapat ketenangan....from google..

Bila review post2 lama...teringat zaman blaja dulu2....banyak kenangan dengan rakan2...banyak kawan2...bila dah keje, takde apa yang menarik sangat pon selain dapat gaji tiap2 bulan..hehe.

P/s: saja2 nak review older post...untuk muhasabah diri ni balik..

Nota utk renungan ku: Jangan terlalu mudah untuk jatuh kasihan pada orang lain sebelum kasihankan diri kamu sendiri terlebih dahulu..

0 comments:

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template