Friday, December 3, 2010

~Pagi ku yang CERIA bertukar MENDUNG~

Assalamualaikum semua...selamat pagi..

Hari ni keluar awal...entah ada instinct pe ntah nak kuar awal gi keje pagi2 ni..
sangat syok tahap satuperpuluhandua juta...ahaha..=P..sebab tak banyak kancil2..kelisa2..wira thewarrior..waja2..angsa2..dan macam2 lagi yang gabak2 lagi besarnya..jalan smooth macam slurpy..eh, dah lama tak makan slurpy...tau x slurpy tu ape?..korang p 7e, pastu korang p tanya cashier die slurpy tu apa...hehe

Sampai je tol Kajang, tgh duk tggu abg tol bagi tiket (sbb dah lama tak top up t&g kena la guna tket)..skali abg tol tu tegur..

"Eh, doraemon la".

Ha?...mula la tersengih2 macam kerang wangi kat abg tol....ahahaha...pastu tergelak sorang2...baru teringat penlapik tengkuk ai adalah cartoon doraemon..hihi..itew mak ai yang kasi tao..kalau doraemon ada, bolehh ai minta kembali pada zaman kecit2 dulu..hehe

Sehinggalah tiba berhampiran exit ke Bangi betul2 depan Denso, berlaku satu kemalangan melibatkan motosikal dan kereta...sapa2 yg dengar hotfm pagi ni mesti tau kan berita ni..

Sangat ngeri ok...kejadian mungkin berlaku selang 1-2 minit sebelum me tiba di tempat kejadian sebab kesesakan baru ~50 meter jer..

Mangsa dua2 masih terbaring di jalan raya lorong tengah...ouucchhh...sakittnyeee...

Seorang mangsa tangan terkapai dengan kaki bersilang mungkin patah barangkali...dan calar2 di badan adalah sangat banyak...aduh!!..

Seorang lagi mangsa diam seribu bahasa dengan muka pucat lesi mcam dah takde darah mengalir kat muka dalam kedudukan mengiring...mungkin sedang menahan kesakitan yang maha hebat...

Dup dap dup dap..jantung mula mengepam darah dengan laju..seiring dengan halaju kereta..~80km/j.. Dah tak boleh nak bawa laju..sebab lutut dah terketar2..pastu rasa macam nak pitam sebab tengok darah..

Motosikal tu memang hancur remuk...kereta tu pecah lampu belakang sebelah kanan... Sapa yang salah pun tak pasti..mungkin moto tu yg langgar belakang kereta atau mungkin kereta tu nak ubah lorong tapi tak perasan ada moto...

Kemudian, nampak la ambulans dari arah selatan..tetiba je dalam hati cakap..

"Cepat la...dorang dah sakit sangat tu sampai pucat lesi"..

Eh, macam driver ambulans tu dengar ek..pastu mula la mata ni bergenang...pastu teringat la falsafah kematian yang ditulis oleh Bayyinat..nak tau lebih lanut sila la baca...tetiba je sensitip..takoooott!..

Teringat peristiwa hampir setahun yang lepas.....ermmmm....tapi, waktu tu setitik air mata pon tak menitik sewaktu kejadian...mungkin terlalu takooottt...mungkin terlalu tertekan...mungkin stresss...eh, sm lak maksud ek..macam2 duk pk..pasal kete..pasal mangsa yang terbaring..keesokannya barulah empangan mula pecah...arggghh!!!...tak mo igttt!!!1..

Mari sama2 tenangkan fkiran!!

3 comments:

LiErOSe~QiEmi said...

otomatik kan.. tengok je eksiden, gerun.. pastu bawak slow.. pastu 3,4 hari lepas tu dah lupe dah kan.. huhuhuh..

mintak simpang kan menda macam ni dalam hidup kite.. takot wohhhh

Fida Ghazi said...

masa eksiden dulu pon..sikit tak nangis.. diam macam orang bodoh.. cume risau pasal anak2 & asben..

sehari lepas tu baru la menangis beriya..badan sakit2 semua2 lah..

trauma!

Eda said...

bunga: betul tu...harap2 x jadi lagi benda2 mcm ni...


FidaGhazi: sgt rasa macam org bodoh..tak tau nak buat ape..buat tu x kena buat ini tak kena...diam je la..pastu termenung tgk kete yg remuk..huhu

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template