Saturday, February 26, 2011

~Bersyukur la dengan apa yang ada~

Assalamualaikum semua..


Kadang-kadang, mesti punya la pernah terdetik kat hati masing2 termasuklah saya dengan bisikan,

"Kenapa aku tak boleh jadi macam dia?"

"Kenapa nasib aku macam ni?"

"Kenapa semua orang salahkan aku?"

"Hina sangatkah aku ni sampai macam ni skali dorang buat aku?"

"Kenapa orang miskin tak boleh hidup senang?"

"Kenapa aku tak boleh bahagia macam orang lain?"

"Kenapa...kenapa..kenapa...bla..bla..bla.."..

dan macam2 lagi dengan pertanyaan kenapa la..

Tapi, pernah ke kita terfikir macam ni,

"Mungkin ini takdir aku dariNYA"

"Mungkin aku kena usaha lebih"

"Aku redho dengan ujian yang diberikan"

dan macam2 lagi yang kea arah positif la..semua pon mesti pernah kan...apa2 pon yang terjadi terhadap diri dan keluarga kamu, fikir la bahawa semuanya ada sebab yang tertentu yang kita belum nampak..bersyukur la dengan apa yang dikurnikan dan jangan sekali kali membelakangkan DIA...

Renung-renungkan dan selamat beramal..=)

10 comments:

KUREKURE COMEL said...

hhmmm...betul...tanpa iman yg kuat...

maybe...setiap ape yg terdetik dihati...blh memusnahkan diri sndiri

Rozali said...

Assalamualaikum Eda

kita kena redo
serta banyakkan berdoa
Insyaallah

Wassalam

Nasriq said...

huhu...cam dah terkena kat batang hidung jea ni...
huhu...

Eda said...

mina: betul tu..jgn sampai memusnahkan diri



Atuk-phd: waalaikumussalam..redho dan byk berdoa itu yg terbaik..mekasih..


Nasriq: entry ini utk umum, jika ada hidung mungkin akan terkena..haha..xde la gurau je..sekadar peringatan utk diri sendiri yg serba kekurangan..=)

norh said...

boleh awak nasihatkan saya setiap hari tak? saya tengah 'weng' sekarang ni.. :P

Eda said...

norh: saya pun memerlukan nasihat lagi ni..huhu

zati embong said...

2la pasal,bila sedih semua nk salahkan takdir.sikit sgt agaknya yg redha.huhu

Eda said...

jat: kdg2 manusia terlupa yg satu tu..=)

Mr iz said...

biasa.... tu....bisikan maut...he he he...punca semua tu...he he ye
betul kita... kita kena pkir sebab nye ye tak ...kenapa pulak jadi begitu ...he he .... bole ke...he he

Eda said...

Mr iz: tak ramai orang yg nak pk sbbnye..yang tau hanya menyalahkan..betul tak?..;-)

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template