Saturday, February 26, 2011

~Mak, ada keje kosong tak?~

Assalamualaikum semua..


Baru lepas borak2 ngan ibunda kesayangan..hampir sejam berbual melalui hp..huhu..tak sedar masa berlalu..dari ayah p masjid sampai la ayah blk dari masjid...owh, mak cakap ada student UIA buat program anak angkat kat sane..tapi mak terpaksa menolak sebab esok mak ada temujanji dgn doktor, jadi terpaksa tolak..kalau tak dapat la saya adik angkat..huhu

Macam biasa la kalau tepon mak ni tak lain dan tak bukan mesti nak mengadu domba..maklum la dah rindu dendam sangat yg mendalam..hehe...semua2 pon nak cite kat mak..

Keluar la jugak pasal keje ni..saya tanya mak,

Me: Mak, takde keje kosong ke kat T'ganu?..

Mak: Ada, banyak ni..tukang sapu sampah, tukang kemas rumah, tukang masak...semua ditanggung beres...penginapan, makan minum, pakai..semua ditanggung..

Me: Haaa...boleh gak tu, gaji macam mana, rasa2 boleh dapat tak 3K sebulan?

Mak: Eh, kan semua dah ditanggung, buat apa nak gaji jugak..

Adeiii...mak2...suke wat lawak gitu tau...huhu..

16 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Eda

mak eda tokae besor ke
boleh saya nak kerja juga

Wassalam

Eda said...

waalaikumussalam atuk-phd...
mak saya suri rumah tangga sepenuh masa la..huhu..=)

iwan_dextrous said...

saya nak kerja jugak.hahaha

zati embong said...

eh eda org Tganu ke?family jat pun org Tganu tau O.o

Nasriq said...

jawapan yang tepat untuk soalan yang bijak... sambil tunjuk ibu jari...

cayalah makcik...

Eda said...

iwan: blaja bia abis dulu yea..hehe



jat: org ganu la..kat seremban ni keje jer..


Nasriq: caya la mak ai..kan..=P

sekamar rindu said...

assalamualikum./.

ada keje kosong lebih bagitahu laaa..

:))

Eda said...

buat masa sekarang..jawatan kosong telah diisi, sila buat permohonan lain di masa hadapan yea..hehe

KUREKURE COMEL said...

hahaha...klakor je mak eda buat nawok...kehkehkeh...


eda kawen la cepat2...sure mudah nk tukar...huhuhu....

Eda said...

itu la mak saya..hehe

mina tolong carikan calon eh...cepat skit boleh tukar..eh, tukar kat mn ni?

Mr iz said...

he he... rock steady lak makcik.. eda mak ko ni...sempoi... best tu...he he

Eda said...

Mr iz: itu la mak saya bila dengan anak2 nye..huhu

Mat Ganu said...

hahaha...betul tue, kang semua dh ditanggung...tinggal nk buat kije jer...hehehe.

Eda said...

Mat Ganu: semua ditanggung beres..ape lagi yang nak kan..huhu

plankton said...

ahaha cool nye the way your mom reply!

Eda said...

sbb tu la kami semua pon cool bila ada prob...hehe

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template