Thursday, February 10, 2011

~Ubat ada macam2 jenis kan..tapi ubat untuk sakit hati ada ke?~

Salam semua..

Mentang2 la demam..asyik nak cakap pasal ubat je ek..eh, jangan risau..saya dah makan ubat dah..ni pun dah cam kebah dah..cuma batuk ngan selsema je la..

Bila duk umah, maka sel2 otak ni pun slow la skit nak bersambung...jadi, hari ni adalah hari mengemas umah..huhu..terasa lapang skit bilik nih bila dah susun2 balik mana yang patut..kalau tak weekend la baru nak kuarkan baju2 dari beg yang bw blk kampung hari tu..hehe

Tajuk lain, tapi cakap lain pulak ek..

Hai obat la obat
Mari beli obat
Kalau la terlambat
Tak dapat..

hehe..kuar dah lagu cte P. Ramlee nih..bila sakit kita p klinik cari ubat..doc pon bagi la macam2 jenis ubat utk legakan sakit tu..tapi, kalau hati sakit, apa ubatnya yea?

Kamu ada jawapan?...sila la jawab bagi pihak saya..saya pun tak tau apa ubat yang paling mujarab..sebabnya, kalau hati saya sakit..apa yang saya buat hanyalah berdiam diri..tanpa mengeluarkan sepatah kata pun..

Tapi, orang cakap tak elok kalau asyik pendam je..elok la diluahkan..tapi, kalau diluah mati mak, ditelan mati bapak cemana pulak?...lagi susah kan kalau macam tu...

Kadang2 niat kita hanya lah untuk bergurau..tapi tak semua orang boleh terima gurauan kita, maka terjadi pendam memendam perasaan tu..kdg2 juga kita tak berniat nak buat orang lain sakit hati, tapi orang tu tersakit hati pulak dengan kita tanpa kita sedar...adeiii...pening kan kalau macam ni...

Jom layan lagu ni..eh, tetiba lagu patah hati lak ek..huhu...xde kaitan ngan sakit hati pon..;-)

Patah hatiku
Membawa derita
Merajuklah diri
Merajuk diri
Tak tentu haluan

Patah hati ku
Membawa derita
Merajuklah diri
Merajuk diri tak tentu haluan

Ku harap janjimu
Bahagia selalu
Sayang
Rupanya patah
Rupanya patah di tengah jalan

Hendak diulang... Hendak diulang
Resah menanggung
Sayang
Kenanglah jangan
Kenanglah jangan disebut pun jangan

Hancur hatiku
Di dalam nestapa
Mengenangkan nasib
Mengenang nasib diriku malang

Maksud hatiku
Maksud hatiku
Bahagia bersama
Sayang
Apakan daya
Diriku miskin
Harta tak punya

Ingin ku petik
Bintang yang tinggi
Sayang
Tanganku hangus
Tanganku hangus disambar petir


11 comments:

Nasriq said...

patah la hati... patah la hati...
merajuk la diri...






keras betul hati ek tu sampai boleh patah...

Eda said...

hati keras sangat, tu yang sampai patah tu..huhu

cik dah ganu kiter said...

jgn dipendamkan sgt sakit ati tu...kalau boleh cari teman yg boleh kiter luahkan mslh..lega wase

Eda said...

cik dah jadi teman saya boleh?..ehehe

zati embong said...

ubat utk sakit hati = happykan balik hati dgn cara lain o.O

Fida Ghazi said...

selalu kalau sakit hati sangat kan..

dok dendiam.. lupekan benda yang menyakitkan hati tu.. pastu ok dah..boleh makan nasik 4 pinggan!

Eda said...

zati embong: cara yang macam mana tu yea?..

Eda said...

fida ghazi: wahhaaa...makan nasik 4 pinggan???...dasat nye kamoo...

hadiah kamu mggu depan dapat yea...sangkut kat highway...hehe

Rozali said...

Assalamualaikum Eda

moga cepat sembuh demam

Wassalam

KUREKURE COMEL said...

alolo...meh mina pujuk...cepat lepaskan kat mina je...hehehe...


kalau mina?lepaskan dekat pintu...
tu senak tgn...kehkehkeh...


ganas tak?jgn ikut tau...

Eda said...

rozali: mekasih...harapnya macam tu la..selsema ni la yang lambat skit nak baik...dugaan..


mina si kurekure comel: nak lepas kan kat pintu bukan umah sndiri lak.. kang x pasal2 kena byr ganti rugi kat owner umah..huhu

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template