Wednesday, February 9, 2011

~Doktor saje je kan nak dera saya..huhu~

Salam semua..

Baru pulang dari klinik kesayangan...sebab dah tak larat otak ni nak mengadap keje..akhirnya terus tinggal kan keje dan blah dari opis serta membiarkan bos menyiapkan keje2 itu..huhu..;P..
Bukan ape...dah tak boleh nak fokus..kang kalau banyak kali silap kang saya jugak yang kena dengan bos..saya jugak yang dipersalahkan..

Sampai je klinik kesayangan ku itu, tengok ada la dlm 3-4 orang tengah tggu turn..dengar dari dalam bilik doc bunyi org batuk2 yang sangat teruk..takut lak dengar..sampai la giliran saya..terus doc sapa..

Doc: Yes, apa khabar?

Me: Khabar tak baik la ni kalau saya datang sini

Doc: Tersenyum..eh, suara u dah bertukar jadi lain la..ada makan limau mandarin ke ni? u tengok la kat dalam tu pun tengah masuk air..denggi punya pasal..

Me: Owh..Kan baru lps CNY, mesti la ada makan limau.

Doc: Sambil menumbuk meja lalu berkata..kan saya dah pesan sebelum ni jangan makan..

Me: Saya tau doc, tapi tekak saya ni yang nak makan sangat..tak banyak pun..sebiji je saya makan..

Doc: Sekarang ni, jangan makan limau tu..

Me: Saya tau doc, dorang banyak guna pesticide utk limau tu..nak pulak yang diimport dari luar negara..

Doc: Ha..tau pun..ok, bukak mulut..u punya anak tekak dah luka ni..skang tarik nafas (sambil cek guna steteskop..ye ke steteskop ni..huhu)..ok good..bp pun ok..dekat dahi dengan tulang pipi ni ada sakit tak? (sambil tekan dahi ngan tulang pipi saya)

Me: Eh, sakit la doc..jgn tekan kuat2..

Doc: Tu la sinus..u tau kan sinus?

Me: Tau la skit2..resdung kan..

Doc: Ha..semua org pun ada resdung..cuma aktif ngan tak je sinus ni..(sambil menerangkan secara terperinci)..skang ni u punya batuk baru nak start, jadi paru2 still ok lagi..tp once kahak dah terlalu byk dia boleh block saluran pernafasan ni..so, malam masa tdo u akan susah nak bernafas..carefull yea benda ni..

Me: Ok..

Doc: Batuk ni nak ubat cair ke pil?

Me: Pil la doc..senang skit nak bawa gi mana2..

Doc: Ok, so hari rehat la yea..

Me: Ok, tapi saya nak rehat 2 hari..hari ni ngan esok..

Doc: Ye la..u punya keje pon dalam lab kan, mmg patut rest lama skit..

Me: senyum je sebab mc 2 hari..=)


Sambil tunggu ubat boleh lak terlelap..huhu..mak datuk..ubat sikit punya banyak...selsema je ada 2 jenis..utk pagi ngan malam..yg pagi tu tak ngantuk katanya..so, boleh makan w/pn keje..yang lain2 ubt batuk, demam selsema antibiotik..ermm...hidup dalam ubat la minggu ni nampak nye....doktor ni bagi ubat byk2 saje je nak dera tekak saya..huhu


Ubat yang akan mendera tekak saya..huhu


Jom rehat sama2..hehe...demam2 pon leh up entry lagi nih kat blog..;-)

12 comments:

NasQ said...

bagus2...boleh rehat2 dekat rumah... dah tak kuasa nak bebel dah...

Eda Latiff said...

baik...

Saya yang menerima bebelan itu pun tak kuasa nak bc lagi..huhu

atuk said...

Assalamualaikum Eda

mukin limau tahun ini berbisa sikit

sebab anak2 dan saya batuk bila lepas makan limau tu

Wassalam

Eda Latiff said...

Atuk-phd: mmg limau skang ni bisa skit..bkn tahun ni je..sebelum thn ni pun...=)

norh said...

ada dapat ubat label RANBAXY tak? he he

Eda Latiff said...

norh: xde la pulak...norh keje situ ke?..boleh la dpt ubat free ek..hehehe

KUREKURE COMEL said...

semangat berblog kuat tu...hehehe...

jgn skip mkn semua ubat tu tau..hehehe..byk tu...

Eda Latiff said...

kurekure comel: semangat tu semestinya..

baru lepas mkan ubat yang byk itu..huhu

Intan7 said...

hmm.. x jd la nk mkn limau..

Eda Latiff said...

makan buah2an tempatan sudah..=)

Juraidah Hashim said...

adeii..i suke mkn limau...tp Alhamdulillah xdek mende buruk jd...xmo mkn da pasni

Eda Latiff said...

jue: ai pon ske..tapi limau skang bisa skit la jue, x caya cuba telan slow2..haha

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template