Thursday, February 10, 2011

~Perempuan memang tak dapat dipisahkan dengan shopping..huhu~

Salam semua,

Saya kat umah...berehat2 sambil menjelajah blog2 yang lain..hehe...dapat mc 2 hari, ini lah keje saya hari ni..huhu..selamat bekerja untuk yang keje...jangan malas2 tau..hehe

Berbalik pada tajuk entry ni....cuti tahun br cina baru ni saya satu family balik klate sebab ada cousin kawen ngan kenduri kesyukuran..lepas abis kenduri kesyukuran ckp la ngan ayah singgah ke Pasar Malam Wakaf Che Yeh..huhu...tempat femes bagi orang yang dari luar klate...dan rata2 yang ada kat sana pon mmg yang dari luar klate..itu melalui pertuturan yg dorang guna la..sebenarnya ni first time saya jejak kaki kat sini w/pn tiap2 tahun 3-4 kali jugak la balik klate nih..huhu..sila jangan gelakkan saya..;-)

Kitorang sampai sini dekat pukul 8.00 malam, waktu ni dorang tengah setup gerai masing2..ada yang dah start menjual..tapi cousin cakap, kat sini lagi meriah bila pukul 10.00 malam ke atas..masa tu gerai2 dah buka sepenuhnya la..nak parking pun agak terhad..tapi jangan risau..kompem akan dapat parking..dan, kami sangat bernasib baik sbb dapat parking yang berdekatan dengan pintu masuk, jadi tak perlu la jalan jauh..hehe

Pintu masuk Pasar Malam Wakaf Che Yeh..

Sangat heaven datang sini..banyaakkkkkk sangat org jual2..ala2 uptown la tempat ni..tapi kat sini macam2 ada..pakaian..buah2an..sayur2an..makanan2..mcm2 lagi la..boleh dikatakan one stop centre la tempat ni..barang2 pun murah2...pada abg2 dan akak2 gomen kalau dtg sini tak beli baju batik mmg rugi la..murah2 pulak tu..

Orang cakap perempuan mmg tak dapat dipisahkan dengan shopping..anda setuju ke??..saya setuju jika kewangan masa tu mengizinkan..hehe..yea la nak shopping pon kena la tgk budget kat tangan jugak kan..Disebabkan budget kat tangan saya masa tu boleh la digunakan untuk bershopping, saya apa lagi...tak lain tak bukan gerai2 tudung la yang saya serbu kat sane..pilih punya pilih..tawar punya tawar..oh, tawaran mak saya yang menawar sebab kalau saya ckp kuar bhs ganu kompem tak leh dapat tawar dengan banyak..hehe

Dan, akhirnya dapat la 20 hinggit sehelai, apa lagi beli la 3 helai..satu utk mak, 2 utk saya..hehe..pastu beli lagi...capai pulak satu blouse...dah 2-3 kali lalu depan kedai tu..akhirnya beli jugak sbb hati dah berkenan..huhu..pastu dah x larat nak jalan sbb pakai heel..saya beli la sepasang sandal..10 hinggit je pon..sakit kaki tuu..tempat yang besar, jangan la pakai heel..kain pasang pon murah2..memula nk bli, tp bila tgk kualiti kain tak brape sangat kami pon x jd la nak bli...tapi ada je yg kualiti dia ok, cuma kami je yg tak berkenan..hehe

Pusing punya pusing...ronda punya ronda..kami beli la buah2an pulak..dah penat semua, apa lagi balik umah la..2 jam lebih jugak kitorang duk menghabiskan duit kat situ..huhu..kalau lama lagi duk situ rasanya mau tinggal duit syiling je dalam purse..huhu

Anda suka shopping??...jom la share sini..=)

16 comments:

pena rozie said...

memang suka shopping kat wakaf che yeh

bunga_rose said...

tahun ni tahun berjimat cermat.. sekian mekaceh.. huwaaaaaa

Eda Latiff said...

pena rozie: hehe...kann...sangat happening..macam2 ada..rasanya pasni kerap la pi sana..haha

Eda Latiff said...

bunga: jimat2 jugak...shopping kena jugak...heheh

pena rozie said...

Memang tiap kali blk kelantan rase memang wajib pergi cner. Nak buat mcm mane rase die memangil-mangil jer

pena rozie said...
This comment has been removed by the author.
Eda Latiff said...

pena rozie: tempat tu memanggil manggil je ek...kaki pon ape lagi..melangkah la dengan laju..yg penting fulus kena banyak...hehe

pena rozie said...

Memang betul fulus kene ade kalau tak de dinasihatkan tak payah pergi. Nanti nyesal wei............

Eda Latiff said...

haha...betul tu pena rozie..tak pasal2 blk umah teringat2 x dapat beli apa yg nak..

Ze_Mhis said...

tapi saye lagi suke wakaf che yeh dulu-dulu punya.. lagi happening dari sekarang.. rindu pulak zaman belaja adoi

NasQ said...

ooo...wakaf beruk mak yeh... selalu sangat pergi sana sampai tak tau nak beli apa...

Eda Latiff said...

piah becok: tak tau lak keadaan wakaf che yeh yg dulu2 tu cemana..


Nasriq: xde lak nampak beruk kat situ..bila dah slalu pegi mmg la tak tau nak beli ape ek..

atuk said...

Assalamualaikum Eda

dulu saya beli cg dikir barat
he he

Wassalam

Eda Latiff said...

rozali: x banyak pon yg jual cd kat situ..ada la 3-4 gerai kut..ke saya yg x abis pusing??..huhu

KUREKURE COMEL said...

perhhh...kalau kat situ mina suka soping baju tido katun...sgt cantik...jersi pun byk...

rambang mata betul...hehehe..

murah kn...

Eda Latiff said...

mina: xkan baju tdo je kot..memang betul rambang mata la..

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template