Monday, February 21, 2011

~Kalau hari biasa pon banyak, inikan pula hari yang luar biasa~

Salam semua..

Hari ni keluar awal dari rumah..konon-kononnya nak mengelakkan kesesakan lalulintas yang dekat susur masuk SKVE tu..ermm..nampaknya jangkaan saya meleset sama sekali..mana taknya, rata-rata pengguna SKVE adalah mereka yang bekerja kat Putrajaya..dan semestinya la mereka ni gov. servant...tau je la waktu keje gov. kan kul 8.00 pg..maka, berlumba2 la dengan mereka ni..kalau macam ni la gayanya, lepas ni kena keluar lewat sikit la..takde la nak berlumba2 dengan mereka ni..keluar pukul 8.00 pagi pun masih sempat sampai ofis sebelum pukul 9.00 pgi..

Pagi ni juga ada lagi kemalangan dekat dengan R&R Nilai Utara...kereta dah tak rupa kereta..terbalik terlungkup..ngeri tengok keadaan kereta..mungkin laju sangat sampai terbabas masuk bawah tebing..nasib baik juga bukan tengah2 highway..takde la mengganggu lalu lintas sangat...

Kalau hari-hari biasa pon kemalangan berlaku, inikan pula bila tiba hari perayaan...dah sah2 la hari biasa pengguna highway adalah kurang berbanding hari perayaan...jadi tak hairan la jika ops sikap yang diadakan setiap kali perayaan statistiknya melambung2 tinggi...pengguna highway pon confirm la akan meningkat berkali ganda daripada hari2 biasa..

Macam mana la nak kurangkan kemalangan kalau sikap pemandu tu tak boleh nak ubah..nak pulak kalau yang berkereta mewah...berdesup desap la bunyinya..sampaikan nak tgk no plat pun tak sempat..pastu suka bebenor cucuk2 kete yang agak2 slow skit..cuba bersabar skit bila bw kete tu..

Dah la..jom mula buat keje..;-)

19 comments:

Fida Ghazi said...

tu lah kan.. kadang2 kita ni beriya2 la hati2 atas hiwey.. tapi org lain pulak yang buat hal..

skarang mmg dah fobia nak ikut hiwey PLUS balik kg.. lagi2 kat area ayer keroh tu.. eksiden kat situ sampai skarang terasa2 lagi telambung dalam kete.. ngeri!

Hidayah Saad said...

tensionnye ble duk dlm jam kan.. penah satu mase dyh sampai terlelap kat dlm kete menunggu ble nak jln.. seb baik xkena hon.. haha..

MamaEma said...

itulah kalau tinggal di bandaraya..
terus terpikir nak balik kampung saja..

sekamar rindu said...

salam...

tensoin apabila jem ada pemandu yg tak ikut peraturan..cilok sana cilok sini...

kita yg drive ni pun cemas semacam jeee..

Eda said...

Fida Ghazi: terpaksa lalu hiwey plus, tu la jalan yang paling dekat nak ke Seremban..kita hati2 pon org lain pulak yg tak berhati2 kan..manusia macam tu la..



Dayah: haha..siap tertido kau..dasat tu..penah tgk pengalaman org yg tertido dekat ngan sentul..sampaikan kete belakang pegi tlg kejut sbb igt kan dia ada masalah dgn tgn terkulai keluar dari tingkap..huhu

Eda said...

MamaEma: dah lama terfikir..cuma belum ada rezki pulang ke kampung halaman terchenta jer..

Eda said...

Sekamar Rindu: itu lagi satu..rasa nak hempuk je kepala doang nih...membahayakan keselamatan pengguna yang lain jer..

cik-terompah said...

putrajaya ke , atau kat mana sekitar KL nih . jln raya yer mmg happening lain mcm skit . lagi lagi ada yg bagun lambat pastu nak cpt je .! tension tol .

khaifaiz said...

nk kurangkn kemalangan senang je.. Jalan kaki.. Tapi pejalan kaki pun masuk senarai mangsa oppss sikap.. adey

Eda said...

cik-terompah: pernah termasuk Putrajaya waktu nak gi seminar..gler jem kat situ..KL apatah lagi..kalau lambat lagi la tension ek..hehe



Khaifaiz: jalan kaki ek..confirm 2 hari 2 malam baru sampai seremban..huhu..

jalan kaki pinjam terompah cik terompah boleh kaa..;)

Nasriq said...

xpayah ikut jalan raya lagi dah...kita naik heli...cepat sikit sampai...leh landing belakang ofis...

Eda said...

mampu beli heli yang mainan jer..tp heli pon ada yg terhempas..acane tue??

belakang opis rasanya tak muat heli tu nak landing..kalau depan ni boleh kot sbb kwsn lapang..hehe

LiErOSe~QiEmi said...

btl, paling sakit ati kete dok cucuk.. tau la nak pintas tapi sabo la sampai kita rase selamat untuk kita masuk lane tengah.. kok kalu masuk terus lane tgh, eksiden, dia nak tanggung ker??? uihhhh

zati embong said...

eda,bukan kereta mewah je yg berdesup.dpt driver yg F1 abes dia lenjan kereta.kancil pun boleh rempit cam nak terbang O.o

Mat Ganu said...

Semoga selamat dunia akhirat...niatlah kerana ALLAH...insyaALLAH.

Eda said...

Bunga: tak suke jugak..nak pulak yg jenis suka bg hi beam ni...



Zati: betul jugak ek..tp jarang2 kancil yg berdesup desap ni..

Eda said...

Mat Ganu: terima kasih..sekarang memangg selau niat cam tu..cukup la eksiden sekali thn 2009 tu..sampai skang fobia dgn penunggang motor..huhu

KUREKURE COMEL said...

sbnrnye sikap pemandu tu sndiri yg patut berubah...


oppsss...dgr tu mina!!ok...hehehe

Eda said...

tu yg susah nak diubah tu kalau degil..huhu

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template