Saturday, February 12, 2011

~Teka teki yang memberi keinsafan..huhu~

Salam semua..


Ni ada satu teka teki..ini pon saya ambik dari page sorang rakan fb..

Teka teki tu berbunyi:

"Dibungkus bukan hadiah,
Di usung bukanlah raja,
Di tanam pula tak tumbuh-tumbuh,
Apakah ia?...."


Huhu..agak2 apa tu ek..jom sama2 kita beramal..

Bila tiba saat itu..tiada apa lagi yang hendak dikesalkan..hanya amalan yang baik akan dibawa bersama...insaf kejap.=)

Renung-renungkan dan selamat beramal semua...;-)

17 comments:

cik dah ganu kiter said...

org mati

insaf kejap

Juraidah Hashim said...

manusia sesudah mati

Eda said...

cik dah ganu kiter:
insaf kejap kan..huhu


Jue: pandai kamu..=)

azharr said...

huhu...insaf...

Nasriq said...

insaf juga..

Eda said...

Azharr: sama2 la kita beringat sesama insan...=)


Nasriq: bagus la kalau gitu..=)

KUREKURE COMEL said...

sgt insaf...cedih...

Eda said...

kurekure comel: jangan cedih2 yea..=)

iwan_dextrous said...

mati...yg pergi takkan kembali

Eda said...

iwan_dextrous: yup..yg pergi takkan kembali..kita yang hidup ni kena tingkatkan amalan agar tidak goyah..=)

Zulfikar Hazri said...

Gula2 dalam poket yang pakcik ali bawak ke kebun, kemudian terjatuh ke dalam batas nak tanam ubi...kan kan kan?

Mat Ganu said...

mengingati mati adalah amaln yg mulia...tQ

Eda said...

Zulfikar: huhu...kamu suka gula2 yea..mesti gula2 kamu yang terjatuh tu kan..;-)



Mat Ganu: semua pon akan menuju ke sana kan..=)

bunga said...

suker teka teki ni..tersurat lagi tersirat..

Eda said...

tersurat lagi tersirat...besar maknanya kan bunga..=)

Yutaka Mushimura said...

hhhe...thumb up sis:)

Eda said...

Yutaka Mushimura: sama2 beringat jer..:)

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template