Monday, February 28, 2011

~Ermm..mood ke laut~

Assalamualaikum semua..

Kat opis....sempat lagi update blog nih..

Pe kena entah hari ni..dah kebal sangat agaknya tu..dah lebih 4 tahun bergelumang dengan lab pon tak reti2 lagi yea..dah sah2 la Decon 90 tu tak boleh kena tangan..tak nampak tu..penutup aluminium pon boleh terhakis kalau rendam lama2 dalam tu..

Kulit kat tangan tu dah la nipis...yang blur sangat tak pakai glove tu kenapa haaa...ermm...

Ermm..

Orang slalu cakap, kita ni hanya pandai bagi nasihat kat orang lain..tapi diri sendiri tak pernah nak ikut nasihat yang diberi..

Orang cakap juga, kalau nak bagi nasihat kat orang lain tu, tgk dulu diri sendiri tu..samada layak atau tak nak bagi nasihat kat orang lain..

Orang kata juga, kalau orang yang bagi nasihat tu bukanlah alim ulama berhati hati la dalam menerima nasihat tu..

Ni, saya nak bagi nasihat sikit..saya bukanlah alim ulama..mungkin saya juga tidak layak untuk memberi nasihat, tapi tak salah jika kita saling mengingati antara satu sama lain..

Walau seburuk mana pun latar belakang, pendidikan yang diterima, didikan agama yang diperolehi, mungkin hanya penghinaan yang lebih layak diterima..namun, jika kesedaran dalam diri untuk bertaubat dan merubah diri ke arah yang lebih baik, orang tu mungkin lebih baik di sisi-NYA daripada menjadi orang yang bongkak dan riak, yang langsung tidak mahu menerima nasihat konon2 nya si pemberi nasihat tu tidak layak dan tidak sama taraf dengan mereka yang lebih layak...wallahualam..

Minta maaf kalau ada yang terasa..sekadar berkongsi untuk sama2 ingat mengingati..

11 comments:

Nasriq said...

selamat beramal....

Eda said...

renung-renungkan..

KUREKURE COMEL said...

hhmm...kdg2 org ego utk terima nasihat....rasa dirinya betul...


p/s:lain kali hati2 ye buat keje..heee..

Eda said...

sifat ego tu mmg susah nak dibuang jika dah jadi raja dalam diri..kan..=)

Fida Ghazi said...

fidaghazi likes this.

eh mane button like??

Eda said...

huhu...button like belum tamat blajo lagi..;-)

zati embong said...

ckp pasal bg nasihat, teringt masa jat down gile2 smalam. member call luahkan perasaan, jat bg nasihat kat dia,tp diri sendiri pn mcm xlayak nk bg nasihat 2.

:(

kalau kata2 kita dpt menenangkan org lain,xpela even kita rasa sakit bl teringt masalah kita sendiri.

hudahazwani said...

biase la tuh..takde manusia yang sempurna dalam dunia nie..semoga ceria2 selalu ^__^

Eda said...

jat: betul tu..bila bagi nasihat kat orang lain, asalkan dpt tenangkan membe tu pon xpe w/pn diri sndr punya masalah..




Huda: betul tu..ceria2 slalu utk kamu juga..=)

Mr iz said...

aku ni tak pandai bg nasihat... biasa jd pendengar je... he he he... bisale tu dah nama manusia...he he he..... eh apa aku ceta ni.....he hehe

Eda said...

haha...mr iz, jadi pendengar pon lagi byk cabarannya ek..hehe

eh, ape mr iz ni...merepek je..haha..*gurau*

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template