Sunday, February 20, 2011

~Wow!!...hebatnya...majlis yang sangat sempurna barangkali~

Salam semua..

Sape tengok channel afc sebentar tadi sila angkat tangan sekarang!!...tentang One Night; A Malaysian Wedding, Chef Wan...

Haa...sape yang tak kenal denga Chef Wan sila la pegi google..hangpa yang tak tau tu cek tak tau la dari planet mana..memang nak kena hempuk ngan senduk nih..yang dari Malaysia kalau tak tau sila jangan mengaku sebagai rakyat Malaysia..sape lagi kalau bukan Chef selebriti yang terkenal dengan rancangan masak memasak tu kan..

Apa kaitan dengan tajuk entry ni pulak?...

Tadi sedang tggu iklan waktu berita, saya tgk2 la info kat channel lain..tgk Axn, Diva, kemudian AFC..tiga channel ni mmg feveret saya la kalau kat astro..maklum la..HBO and the geng tu akak dah potong..huhu..bila tgk je info kat AFC ada la A Malaysian Wedding ni..impress juga la kan perkahwinan Malaysia masuk rancangan tivi tu..kagum sbb slalu kuar kat NONA je, tapi kali ni kat AFC tuu...wuaa..

Mungkin sbb chef wan seorang chef masak memasak yang terkenal seantero dunia tu yang dapat masuk AFC..rancangan ni memaparkan kisah disebalik tabir majlis perkahwinan Serina-Salahudin (Gavin)..

Apa yang mengagumkan adalah semua persiapan perkahwinan Serina diuruskan sendiri oleh Chef Wan..dari bertemu dengan pereka fesyen, wedding planner sampai la ke dapur...semua menu diaturkan oleh beliau sendiri!!..

Satu majlis yang saya kira begitu sempurna..sampai kan saat2 terakhir makanan nak dihidangkan pun beliau masih lagi menjenguk jurumasak2 yang bertungkus lumus untuk majlis ni supaya semuanya berjalan dengan lancar..dan makanan yang dihidangkan adalah makanan tradisional istana Melayu dari seluruh negara..bayangkan la...dia punya food presentation buat saya kagum sangat2!!!..

Papepon, tahniah buat Chef Wan sebab dapat menyempurnakan sendiri majlis perkahwinan Serina dan Salahudin (Gavin)..layan gambar yang diambil dari google imej di bawah yea..=)



0 comments:

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template