Thursday, February 24, 2011

~Langkah yang terhalang~

Disekeliling ku lihat ramai manusia
Berbagai-bagai mimik muka
Riak wajah yang gembira, muram tak kurang yang 'blur'
Semuanya melangkah

Melangkah menuju kehadapan
Melangkah menuju kejayaan
Melangkah menuju kebahagian yang hakiki
Melangkah tanpa perlu ada rasa sangsi

Ku teruskan langkah ini
Mengikut rentak peredaran masa
Menuju kehadapan, menuju kejayaan
Menuju kebahagian yang hakiki

Namun,
Bila ada batu besar yang menghalang
Langkah kaki ini menjadi perlahan
Bergerak dengan tiada keyakinan
dengan rasa sangsi di dada

Batu besar itu menghalang langkah ini
Langkah yang menuju kehadapan
Langkah yang menuju kejayaan
Langkah yang menuju kebahagiaan yang hakiki..

Mampukah aku menolak batu yang menghalang itu?
Atau ianya akan terus menghalang langkah ini
tatkala semua yang ada disekelilingku
sudah menggenggam apa yang diimpikan?

Tinggal tanda tanya.....

12 comments:

zati embong said...

Teruskan menolak,mungkin dah tinggal sikit je lagi utk batu 2 bergerak O.o

Mr iz said...

tak pe pelan pelan tolak boleh kot... jgn di pedulikan pada orang lain... pkirkan dan pedulikan diri kita dulu.... yang penting fokus... mesti ada cara nak melepasi batu tu.... he he he he....
kalau aku payah sgt nak tolak bom kan aje....he he hehe......

Eda said...

erm..belum ditolak lagi, mcm mana nak tgl sikit jat..jom tolak sama2..huhu

Eda said...

Mr Iz: tergelak bc komen kamu..ada bom tak, nak letupkan je la batu tu..susah sgt nak tolak2 nih..huhu

Mat Ganu said...

nothing possible without challanger....^_^

khaifaiz said...

bila halangan tiba, berusahalah utk menolaknya, apabila sudah berusaha, doa dan tawakkal lah kepadanya..

sekamar rindu said...

salam..

semua tu dugaaan..yang perlu dihadapi....tabahlah..

Eda said...

Mat Ganu: agreed..=)


Khaifaiz: nasihat yg baik..mekasih..


Sekamar rindu: dugaan..meresahi diri ku kini...eh, keluar lagu ziana zain lak dah..hehe..;-)

KUREKURE COMEL said...

hhmm...kdg2 mina rasa...batu tu sndiri yg menghempap mina bila mina tak mampu menolak...


hanya mampu berdoa..dan tabah...
jd pengikat jiwa supaya tidak menjadi rapuh spt daun yg kering...


huhuhu...sorry...terkomen pjg pulak..hehehe...

Fida Ghazi said...

tak payah tolak.. elak je..kona kiri sikit.. kona kanan ke.. hehe..

Nasriq said...

Dah dapat kerja baru ke?

Eda said...

mina: sayu nye bc komen kamu..doa je la ek yang terbaik supaya batu tu bergerak sendiri ketepi..


Fida Ghazi: tak sempat nak elak la..dah terhempap kat depan ni ha...



Nasriq: keje baru?...ada keje kosong ke??

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template