Saturday, February 19, 2011

~Hati vs Mulut (entah episod ke brape ntah)~

Salam semua..

Satu hari, tuan hati dan mulut pergi bersiar2 di tepi pantai..sedang asyik tuan mereka menikmati keindahan pantai sambil menghirup udara yang segar, terdengar bisikan kecil....ikuti kisah mereka..



Hati: bestnya kalau dapat merasa keindahan seperti ni setiap hari..kalau tak silap aku lah, zaman tuan kita blaja kat matrik dulu hari2 dapat merasa macam ni kan mulut..

Mulut: yea la hati..aku pun dah lama tak merasa kenyamanan udara tepi pantai ni..hati, kau sihat ke?..dah lama kita tak berborak2 kan..

Hati: aku sihat secara fizikalnya..

Mulut: kenapa kau cakap macam tu?..kau sakit ke?..

Hati: hai mulut, kau pun sakit jugak kan...aku tau la..kau tak payah la nak tipu aku..semuanya aku tau..

Mulut: yea la hati..aku sakit sbb banyak sangat ulser kat dalam ni..kalau nak letak bonjela, mau meraung aku nanti..kau jugak yang susah sebab tak tahan bunyi aku meraung..

Hati: haha..kalau kau meraung pon, aku pedli ape..

Mulut: sampai hati kau tak pedulikan aku hati..aku setia dengan kau selama ni..ini yang kau balas kat aku...wuaaaa!!..(sambil meraung sekuat hati)

Hati: alololo...meh sini meh..meh kita beli eskrem tu nak?..nnt sejuk skit kau, aku pon boleh merasa jugak sejuk tu..

Mulut: yeay!..mekasih hati..eh2..kau ni pandai tukar topik yea..aku tanya keadaan kau, kau tanya aku lebih2 pulak yea..

Hati: hehe..macam la kau tak tau aku ni macam mana..see the heart la..hihi

Mulut: yea la...kalau aku...see the mouth la...waaaa...hebat la kita speaking london pulak yea..

Hati: mesti la hebat..haha

Mulut: hati, cerita la keadaan kau sekarang..aku bukan boleh tgk kau pon..kalau aku boleh tgk, maknanya bercerai la roh tuan kita dari badan dia..

Hati: oit, mulut..kau ni celupar betul la..

Mulut: ala, aku cakap jer..aku tak maksudkan pon..

Hati: aku macam ni..kadang2 aku termenung..kadang2 aku ketawa..susah aku nak explain kat kau la..

Mulut: aku paham..sbb aku pn merasa ape yang kau rasa..aku pn dh susah nk tersenyum skang ni..

Hati: itu la mulut..kau tu dah pilih jalan yang salah..kenapa kau tak ikut direction yang dah lama kau tau??..tapi aku jugak yang salah, sebab degil tak nasihatkan kau kan..

Mulut: aku tak pernah salah kan kau dalam hal ni..otak yang salah..sepatutnya dia berfikir panjang dulu..

Hati: entah la mulut...yang aku tau sekarang, aku cuma nak lupakan kisah2 hitam yang lekat kat aku ni..dan nak jernihkan balik jadi putih..aku tau akan ambik masa untuk aku jernihkan..tapi aku akan cuba sedaya upaya aku selagi kudrat aku ada ni..

Mulut: aku akan tolong kau yea..lagipun kita serumah..tolong menolong kan amalan yang mulia..

Tiba-tiba terdengar pekikan dari organ2 lain.."kami pun sedia menolong kamu hati!!"

Hati: terima kasih semua..aku terharu sangat2 dengan sokongan dari kalian semua..aku tau, aku selalu susahkan korang semua kan..dan tanpa sokongan kamu aku seolah-olah organ yang dah mati..

Mulut: kau jangan cakap macam tu hati, aku tak nak kehilangan kau..aku harap kau cepat sembuh macam dulu..dan kita semua akan sentiasa mekar dalam ni..

Hati: terima kasih semua..sob...sob...sob..

Mulut: ala..kau jangan la sedih..aku kan ada..

Hati: aku bukan sedih..aku gembira sebab aku tau aku tak keseorangan kat sini..cuma aku kesiankan tuan kita nih..kalau aku dah tak ada perasaan, hidup tuan kita mesti tak ceria seperti dulu..aku tak nak tuan kita sentiasa bersedih..kau tau kan, tuan kita tu takkan tunjuk kat sesiapa pun w/pn dia punya masalah setinggi gunung kinabalu..sob..sob..sobs..

Mulut: aku tau, sebab itu la aku nak kau cepat sembuh..supaya kita semua boleh hidup gembira, aman dan bahagia selalu..

Hati: baiklah, aku janji untuk sembuh secepat yang mungkin..=)

Selepas itu, tuan hati dan mulut melangkah meninggalkan pantai nan indah..

p/s: kisah-kisah terdahulu tentang hati vs mulut..

15 comments:

Nasriq said...

cepat2 la senyum ceria wahai hati...

zati embong said...

Bila dalaman berbicara O.o

Eda said...

Tukang karut dah tak nak ceriakan hati, sebab tu dia dh x tersenyum ceria..




Zati embong: itu lah aktiviti mereka bila ada yg tak kena..=)

Mat Ganu said...

mulut dgn hati perlu seiring dan sejalan...hehehe.

iwan_dextrous said...

panjang nye.mcm novel.hhahaha

cerita psl ulser kt mulut..bru je kne nie..aduihhh

Eda said...

=)..yea la...sangkut kat tgh jln, tu yg tak seiring..=)

Eda said...

iwan: ske bc novel..hehe..ce letak garam, mesti ceepat baik ulser tu..hehe

KUREKURE COMEL said...

hhhmmm...susah nk berbicara...
hope smile sokmo k...hehehe

Yutaka Mushimura said...

sape yang salah nih???otak ka??telinga ka???

haishhh...yang penting cari kesinambungan hidup yang baharu..melangkah ke dunia era baru..mengapai pelangi biru...okeh...

:)

tips terbaru


Tips Penjagaan Gearbox....Buatlah Ia Seperti Awek, Okeh

24 Ciri-Ciri Orang Yang Mencintai Kamu

Tip Melembutkan Dan Menenangkan Hati Sanubari.

Yutaka Mushimura said...

sape yang salah nih???otak ka??telinga ka???

haishhh...yang penting cari kesinambungan hidup yang baharu..melangkah ke dunia era baru..mengapai pelangi biru...okeh...

:)

tips terbaru


Tips Penjagaan Gearbox....Buatlah Ia Seperti Awek, Okeh

24 Ciri-Ciri Orang Yang Mencintai Kamu

Tip Melembutkan Dan Menenangkan Hati Sanubari.

Penchenta Kedamaian said...

Jangan cik adik lah sayang
Rindukan bulan
Bulanlah tinggi cik adik
Jauh di awan
Orang jauh jangan rindu
Orang yang dekat dengarkan teman


p/s : hehe..

Eda said...

kurekure comel: senyum ni skarang..=)


Yutaka Mushimura: tak tercapai pelangi biru tu..kalau guna tangga boleh tak??..

Eda said...

Penchenta Kedamaian: aduh...sayu pulak lagu nih..huhu

khaifaiz said...

mesti tuan hati dan mulut rase geli2 bila hati dan mulut berkata-kata.. ahaks

Eda said...

khaifaiz: komen kamu buat tuan hati dan mulut tergelak pagi2 nih..hehe

Kamu semua akan dijejaki..=)

 

~~**sTorY oF mE**~~ Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template